English

نماینده سازمان خوارو بار و کشاورزى ملل متحد عنوان کرد؛

ایجاد یک بازار منسجم در کشاورزى ایران با اصلاح روش ها پایش محصولات

نماینده فائو گفت:اصلاح روشهای پایش تولید و بهره‌وری کشاورزی در ایران فرصتهای گوناگونی را برای معیشت جوامع روستایی فراهم خواهد کرد.

ایجاد یک بازار منسجم در کشاورزى ایران با اصلاح روش ها پایش محصولات

به گزارش خبرنگار اقتصادى خبرگزارى موج، نماینده  موقت سازمان خواروبار و کشاورزى ملل متحد در مراسم امضای تفاهمنامه پروژه توسعه سامانه پایش تولید محصولات کشاورزی از طریق تصاویر ماهواره‌ای با بیان اینکه بی‌ثباتی در بازار غذای ایران با سیاست های جدید پایش محصولات کشاورزی بهبود می‌یابد افزود:طى یک تفاهم نامه مشترک با ایران قرار است ٣ استان در ایران به صورت پایلوت محصولات کشاورزى در یک نمونه اولیه پایش شوند.

لاروش با اشاره به اینکه در پروژه حاضر روش های پایدار برای جمع‌آوری داده‌های میدانی را شناسایی خواهیم کرد تا با استفاده از داده‌های جمع‌آوری شده توسط دفاتر استانی آمارهای اصلاح شده هماهنگ و در عین حال منسجمی تولید کنیم توضیح داد:سازمان فائو در این راستا جدیدترین فناوری های دسترسی لحظه به لحظه به داده‌های ماهواره‌ای (مانند ماهواره سنتینل2) برای تهیه اطلاعات مزارع، ارزیابی کیفیت داده‌های تولید محصول براساس شاخص‌های سنجش از راه دور و شناسایی فرایندهای فصلی محصولات در سطح ملی به کار مى گیرد.

وى تصریح کرد:هدف نهایی این پروژه حمایت از تدوین تکنیک‌ها، سیاست‌ها و شرایط مناسب سرمایه‌گذاری برای دستیابی به توسعه پایدار در کشاورزی است.

نماینده موقت فائو گفت:وزارت جهاد کشاورزی ایران و نهادهای دولتی فعال در حوزه کشاورزی می‌توانند با به کارگیری تصاویر ماهواره‌ای چند منظوره اطلاعات لحظه به لحظه را به صورت آنلاین دریافت کرده و الان در پایش مزارع استفاده کنند.

به گفته این مسؤول در این پروژه از ظرفیت ملی در مجموعه‌ای در سازمانهای گوناگون در سطوح مختلف، دولت حمایت خواهد کرد تا کارکنان خود را قادر سازد روشهای ایجاد شده تحت تاثیر این پروژه را به صورت کارآمدتری مورد استفاده قرار داده و به سطح ملی بکشاند.

وى یاد آور شد: در روشهای پایش کشاورزی به ایجاد یک نظام بازار کشاورزی منتهی خواهد شد که به نوبه خود بر شفافیت بازرا غذا افزوده و هماهنگی در سیاستهای مقابله با بی‌ثباتی در بازار را ارتقاء‌ می‌بخشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه