English

رئیس اتاق بازرگانی ایران:

از دنیای رقابت فاصله گرفته ایم

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: در سالهای قبل به دلیل قطع ارتباط با کشورهای پیشرفته تحت تاثیر تحریم‌ها شکافی مشخص از نظر فناوری میان ایران و سایر کشورها بویژه در بخش صنعت ایجاد شد که در نتیجه آن از دنیای رقابتی فاصله گرفته‌ایم و کالای ایرانی با کیفیت و قیمتی مناسب تولید نمی‌شود.

از دنیای رقابت فاصله گرفته ایم

به گزارش خبرگزاری موج، غلامحسین شافعی امروز در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اظهار کرد: برای رفع مشکلات اقتصادی کشور در بخش تولید نیازمند رفع عقب‌ماندگی خود و بهره‌گیری از دانش و فناوریهای روز دنیا هستیم.

وی افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب بر استفاده از دانش‌های نوین تاکید و توصیه دارند یکی از راهکارهای جدی توسعه اقتصادی کشورمان همان استفاده و بکارگیری فناوری در اقتصاد است.

کالای ایرانی با کیفیت و قیمتی مناسب تولید نمی‌شود

رئیس اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: در سالهای قبل به دلیل قطع ارتباط با کشورهای پیشرفته تحت تاثیر تحریم‌ها شکافی مشخص از نظر فناوری میان ایران و سایر کشورها بویژه در بخش صنعت ایجاد شد که در نتیجه آن از دنیای رقابتی فاصله گرفته‌ایم و کالای ایرانی با کیفیت و قیمتی مناسب تولید نمی‌شود.

شافعی اضافه کرد: در زمینه کشاورزی نیز با توجه به مشکلات بحران آب هنوز نتوانسته‌ایم به طور مناسبی از شیوه‌های نوین و علمی برای رفع مشکل آبیاری استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: در زمینه محیط زیست نیز استفاده و بهره‌گیری از فناوریهای نوین موجب توسعه اقتصاد سبز می‌شود که اکنون نقایص فراوانی در این ارتباط داریم.

رئیس اتاق بازرگانی ایران در پایان با بیان اینکه در پارک‌های علمی و فناوری و مراکز رشد مدیریت دولتی حکمفرماست  خطاب به معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: این مراکز فاصله زیادی با بخش خصوصی گرفته‌اند که برای رفع آن باید اقدام کرد.

شافعی همچنین خواستار تدوین نقشه راهی جامع بلند مدت برای رفع مشکلات فکری و معنوی در کشور شد.

کسب و کارهای نوین نیاز به مراقبت‌های نوین نیز دارند

در ادامه این مراسم، کاوه زرگران رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی تهران و دبیرکل کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران نیز اظهار کرد: کانون‌های هماهنگی دانش با صنعت و بازار در درون معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شکل گرفته است.

وی افزود: در کشور ما مشکل تامین چه از بابت منابع انسانی و چه منابع مالی وجود ندارد بلکه چالش اصلی ما در این زمینه زنجیره‌های بین بخش‌هاست.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: مشکل اصلی در کشور پیوندهاست. پیوند میان دولت و بخش خصوصی و دانش و صنعت و بازار که به درستی شکل نگرفته و مشاهده نمی‌شود.

زرگران با تاکید بر اینکه بیشترین تلاشها باید برای تقویت این زنجیره‌ها صورت گیرد گفت: افراد نخبه و تحصیل‌کرده در بالاترین رده‌های اتاق بازرگانی ایران مشغول به فعالیت هستند که این امر نوید پیگیری پیاده‌سازی نقطه‌نظرات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را می‌دهد.

روند ادغام واگذاری ها به بخش خصوصی باید سرعت بیشتری بگیرد

وی با تاکید بر لزوم اعتماد بیشتر دولت به بخش خصوصی گفت: روند ادغام واگذاریها به بخش خصوصی باید سرعت بیشتری بگیرد. 

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی تهران در پایان صحبت‌های خود پیشنهاد ایجاد حوزه‌ای برای حمایت از کسب و کارهای نوین در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را داد و گفت که کسب و کارهای نوین نیاز به مراقبت هم دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه