English

رئیس‌کل بانک مرکزی:

در تلاشیم سوآپ را با طرف ترک نهایی کنیم

رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: در تلاش هستیم در اولین فرصت تسویه نتیجه مبادلات تجاری براساس سوآپ ارزی را با طرف ترک نهایی کنیم.

در تلاشیم سوآپ را با طرف ترک نهایی کنیم

به گزارش خبرگزاری موج،  ولی‌الله سیف رئیس‌کل بانک مرکزی که در ترکیه به سر می‌برد، اظهار داشت: در تلاش هستیم در اولین فرصت تسویه نتیجه مبادلات تجاری براساس سوآپ ارزی را با طرف ترک نهایی کرده و اسناد لازم را در اولین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور که به‌زودی برگزار خواهد شد به امضاء برسانیم.

در زمینه تحقق چشم‌انداز 30 میلیاردی میان ایران و ترکیه نیز در سفرم به آنکارا بررسی‌های فنی لازم در حوزه بانکی انجام شده و امیدواریم در راستای توسعه مبادلات بانکی میان دو کشور این هدف بزرگ میان دو کشور نیز هرچه سریعتر به نقطه نهایی خود برسد.

امضای موافقتنامه همکاری میان بانک مرکزی با اکو بانک در ترکیه

همچنین توافقنامه همکاری میان بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و اکو بانک، به امضا رسید.

این موافقتنامه شرایط و ضوابط فعالیت دفتر نمایندگی بانک اکو در قلمرو جمهوری اسلامی ایران را تعیین می‌کند.

امضای این موافقتنامه بر اساس مصوبه هیئت دولت به بانک مرکزی واگذار شده که پس از طی مراحل قانونی و تصویب آن توسط مجلس شورای اسلامی لازم‌الاجرا خواهد شد.

امضای این موافقتنامه امکان گسترش فعالیتهای بانک اکو در ایران را به‌دنبال خواهد داشت و امید می‌رود با اجرای آن، امکان حضور مؤثرتر بانک اکو در اعطای تسهیلات مالی به بانکهای ایرانی و اعطای فایننس به پروژه‌های توسعه‌ای در ایران فراهم شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه