English

فرصتی را برای مردم فراهم کنیم تا مکاتباتشان را به صورت الکترونیکی انجام دهند

معاون فنی شرکت ملی پست گفت: با ایجاد سالانه ۲۰۰۰ دفتر ICT روستایی می‌توانیم این فرصت را برای مردم ایجاد کنیم تا مکاتبات‌شان با دولت را به صورت الکترونیکی و از طریق دفاتر پست، دفاتر پیشخوان و دفاتر ICT برقرار کنند.

فرصتی را برای مردم فراهم کنیم تا مکاتباتشان را به صورت الکترونیکی انجام دهند

به گزارش خبرگزاری موج، حسین حسن‌نژاد در اجلاس مدیران دبیرخانه‌های نظام اداری کشور که امروز (۱۷ مهرماه) در اهواز برگزار شد، با تبریک روز جهانی پست اظهار کرد: از پست به عنوان مظهر، نماد و قدیمی‌ترین نوع ارتباطات بشری که همچنان پایدار باقی مانده و یاد می‌شود.

وی افزود: پست به دلیل نقشی که در حوزه ارتباطات به ویژه در بخش ارتباط بین افراد و ارتباط مردم با دولت در بخش‌های مختلف دارد، به عنوان یکی از سازمان‌های قدیمی به واسطه توسعه فناوری‌ها و پیچیده شدن زندگی شهروندی نقش جدیدی پیدا کرده است که باید به اقتضای این تحولات نقش و جایگاه خود را ایفا کند.

معاون فنی شرکت ملی پست گفت: در گذشته نوع ارتباط دولت در زندگی شخصی افراد و ارتباطات کمتر بوده ولی امروزه فراگیرتر شده و به همین دلیل باید ارتباطات در یک کالبد مشخص، استاندارد شده و شفاف باشد تا ضمن کاهش هزینه‌ها موجب افزایش رضایتمندی مردم شود و به عنوان حاکم ایفای نقش کند.

حسن‌نژاد خاطرنشان کرد: در دولت‌ها افزایش رضایت‌مندی مردم اولویت است و کاهش هزینه‌ها پس از آن در نظر گرفته می‌شود. ما هر چه زمینه ارتباط دولت با مردم را بیشتر فراهم کنیم مانع از دخالت برخی سلایق شخصی در پرونده‌سازی‌ها و مراجعات می‌شویم و طبیعی است که در چنین شرایطی رضایت‌مندی مردم نسبت به حاکمیت و روان‌سازی امور اداری کشور افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: با این دید پست در کنار دفاتر پیشخوان که به عنوان نماد واگذاری بخشی از امور دولت است و همانطور که در قانون مجموعه دستگاه‌های دولتی و اجرایی مکلف شده‌اند که برون‌سپاری را در مجموعه پست، دفاتر پیشخوان و آی سی تی روستایی قرار دهند در این حوزه ورود پیدا کرده است.

معاون فنی شرکت ملی پست بیان کرد: نخست نوع ارتباطات دستگاه‌های دولتی با هم برقرار شد و سپس برقراری ارتباطات دولت با مردم مطرح شد و پست به جهت علاقمندی، زیرساخت‌های مناسب و نوع وظایف قانونی که دارد در این زمینه ورود پیدا کرد و امروزه می‌بینیم زمینه ارتباط مردم با دولت در قالب یک برنامه نرم‌افزاری و ضابطه‌مند حاصل شده است.

حسن‌نژاد تصریح کرد: باید برای توفیق در این بخش پاسخ‌ها از سوی دستگاه‌های اجرایی شفاف باشد و این ذهنیت را که با مراجعه حضوری کارها سریعتر و بهتر به نتیجه می‌رسد را رفع کنیم و در این صورت توفیق اجرای این کار فراهم خواهد شد.

وی با بیان اینکه پست مکلف به ایجاد سالانه ۲۰۰۰ دفتر ICT در روستاها است، گفت: با ایجاد دفاتر ICT در روستاها و گسترش ارتباطات در دفاتر پیشخوان، دفاتی پست و دفاتر ICT روستایی می‌توانیم این فرصت را برای مردم ایجاد کنیم تا مکاتبات را از  طریق الکترونیکی به مجموعه دستگاه‌های اجرایی منتقل کنند و از سوی دیگر مجموعه پاسخ مکاتبات دستگاه‌های دولت به مردم از این طریق انجام شود.

معاون فنی شرکت ملی پست تصریح کرد: ممکن است نرم‌افزاری که برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده در اجرا به مشکلاتی مواجه شود ولی مجموعه همکاران در حوزه فناوری این آمادگی را دارند که بر مبنای خاص با سرعت کارها را اصلاح کنند و امیدواریم پست بتواند در بخش واگذاری و انجام برخی امور ارتباط بین مردم و دولت کمک کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه