English

رئیس سازمان امور عشایر کشور خبر داد

پرداخت ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات به عشایر

رئیس سازمان امور عشایر کشور گفت: برخورداری عشایر کشور از تسهیلات ارزان قیمت به معنی واقعی در دستور کار عشایر قرار گرفت به همین منظور به کمک هیات وزیران و سازمان برنامه و بودجه کشور مبلغ 250 میلیارد تومان تسهیلات در میان آنها توزیع شد.

پرداخت 250 میلیارد تومان تسهیلات به عشایر

به گزارش خبرگزاری موج، کرمعلی قندالی امروز در چهارمین همایش ملی روز روستا و عشایر اظهار کرد: در دولت یازدهم قدم های خوبی برای عشایر برداشته شد. یکی از مجامع مهمی که در مورد عشایر تصمیم‌گیری می‌کند شورای عشایر است که در این مدت دو بار با ریاست معاون اول ریاست جمهور تشکیل و 3 مصوبه آن به بار نشست.

وی افزود: این 3 مصوبه شامل طرح ویژه ارتقای سطح سواد عشایر، طرح ویژه فرهنگ مذهبی و طرح بهداشت و درمان آنها است که در دو طرح اول با تصویب هیئت وزیران برای اجرا، ابلاغ شد که امروز از آن نیز رونمایی شد.

رئیس سازمان امور عشایر کشور گفت: با اجرای این دو طرح در سطح سواد و دانش و ترویج آموزش قدمهای مثبتی برای بخش عشایر کشور برداشته خواهد شد.

وی تصریح کرد:‌ در برنامه ششم توسعه و در ذیل قانون 27 به این مسئله و ارتقای سطح سواد عشایر نیز پرداخته شده است.

قندالی گفت: برخورداری عشایر کشور از تسهیلات ارزانقیمت به معنی واقعی در دستور کار عشایر قرار گرفت به همین منظور به کمک هیات وزیران و سازمان برنامه و بودجه کشور مبلغ 250 میلیارد تومان تسهیلات در میان آنها توزیع شد.

رئیس سازمان امور عشایر کشور  گفت: براین اساس تا به امروز 200 میلیارد تومان برای طرح زنجیره‌های تولید از صندوق توسعه ملی اختصاص یافته و یک و نیم میلیارد تومان از همان صندوق برای ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و عشایری در نظر گرفته شده است که در برنامه ششم توسعه کشور به مرحله اجرایی می‌رسد.

قندالی گفت:‌بحرانهای خشکسالی و پدیده‌های اقلیمی در شرایط فعلی برای همه از جمله عشایر قابل لمس است به طوری که در حوزه فعالیت عشایری بیشترین ضرر را شامل حال آنها کرده است.

وی افزود: 28 درصد از دام سبک کشور متعلق به بخش عشایری کشور است و سالانه 9.5 میلیون راس دام به بازار عرضه می‌کنند.

رئیس سازمان امور عشایر کشور در پایان اظهار داشت: عشایر همچنین 35 درصد از صنایع دستی کشور را تولید می‌کنند و در طرح زنجیره تولید گیاهان دارویی در چندین استان پیش‌قدم بوده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی