English

وزیر ارتباطات:

برجام قابل مذاکره مجدد نیست

وزیر ارتباطات گفت: همانطور که رئیس جمهور روز گذشته اعلام کردند برجام قابل مذاکره مجدد نیست زیرا در آن زمان با شرایط و ابعاد مشخص به یک توافق بین‌المللی رسیده‌‌ایم.

برجام قابل مذاکره مجدد نیست

 به گزارش خبرگزاری موج، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم آغاز هفته فضا در پاسخ به این سوال که آیا برجام قابل مذاکره مجدد است؟ اظهار داشت: همانطور که رئیس جمهور روز گذشته اعلام کردند برجام قابل مذاکره مجدد نیست زیرا در آن زمان با شرایط و ابعاد مشخص به یک توافق بین‌المللی رسیده‌‌ایم.

وی توضیح داد: نقاط مداری که به نام یک کشور در مدار زمین به ثبت می رسد تا دو سال قابل رزرو خواهد بود که هر کشور بنابر نیاز خود در این نقاط ماهواره قرار می دهد. در دولت قبل با توجه به تحریم ایران موفق به قرار دادن ماهواره در نقاط ثبت شده نشد که اکنون 5 درخواست جدید را برای ثبت نقاط مداری داشته ایم و هم‌اکنون نیز در حال هماهنگی برای قرار دادن ماهواره در مدار 43.5 درجه هستیم؛ در نتیجه اگر یک سری نقاط مداری را از ما بگیرند نباید دنبال بازپس گیری آنها باشیم.

وی با بیان اینکه فشارهای بین‌المللی درباره پرتابگرهای ایران وجود داشت، گفت: اساسا باید ببینیم پرتاب چه هزینه و فرصتی برای ما خواهد داشت. ساخت ماهواره مهم است اما مهمتر چگونه استفاده کردن از آن است.

جهرمی یادآور شد: در حوزه فضایی هنوز نمی دانیم اپلیکیشن های کاربردی برای جامعه کدامند. 

وزیر ارتباطات اظهار داشت: یک ماه پیش از سازمان فضایی ایران خواستیم نقشه راهبری و طرح توسعه صنعت فضایی را ظرف سه ماه تدوین کند تا به وسیله این نقشه راهبری بتوانیم برای فعالیت های فضایی برنامه‌ریزی کنیم.

وی ادامه داد:‌ با ارائه این نقشه راهبری استخراج کاربری های فضایی صنعت فضایی امکان پذیر خواهد بود. 

وی خاطرنشان کرد: این نقشه راهبری تعارضی با برنامه 10 ساله صنعت فضایی نخواهد داشت و نقشه راهبری بالاتر از برنامه 10 ساله و مکمل آن خواهد بود که با اهداف کاربردی تدوین می‌شود.

جهرمی تأکید کرد: سند 10 ساله فضایی را نیز قبول داریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی