English

مدیرعامل بورس کالای ایران مطرح کرد؛

راه اندازی معاملات تهاتری به زودی

مدیرعامل شرکت بورس کالای ایران گفت: در حال بررسی راه اندازی معاملات تهاتری هستیم و خاستگاه این گونه معاملات فولادی ها هستند.

راه اندازی معاملات تهاتری به زودی
به گزارش خبرگزاری موج، حامد سلطانی نژاد با بیان اینکه برخی تمایل دارند کالا با کالا جابجا و معاوضه شود،گفت:این مسئله بیشتر در دوره رکود و زمانی که نقدینگی در بازار وجود ندارد اهمیت خودش را نشان می دهد.

وی افزود: در صددیم معاملات تهاتری را در بورس کالا راه اندازی کنیم و در حال ارائه مدلی برای آن هستیم و جنبه های فقهی آن را بررسی می کنیم و باید نرخ مبادله به درستی تعیین شود. برای این کار نیز از شورای پژوهشی کمک می گیریم و همین طور کمیته فقهی سازمان بورس نیز درباره آن نظر خواهد داد.

وی افزود : کمیته فقهی سازمان بورس درباره هر ابزار مالی جدیدی که راه اندازی می کنیم نظر خود را مطرح می کند.

سلطانی نژاد اظهار داشت: خاستگاه این روش تهاتری،بازار فولاد است. این اقدام سبب شفاف شدن نرخ مبادله می شود و این نرخ تبدیل براساس عرضه و تقاضا تعیین می شود.

امکان عرضه سیمان صادراتی در بورس کالا از مهرماه

مدیرعامل بورس کالای ایران با بیان اینکه وعده‌ای که تولیدکنندگان سیمان داده‌اند این است که در مهرماه این عملیات اجرایی شود، گفت: صادرات سیمان باید از این کانال مطمئن صورت گیرد.

حامد سلطانی‌نژاد درباره عرضه مصالح ساختمانی در بورس کالا نیز اظهار داشت: محصولاتی مانند تیرآهن و میلگرد از مدت‌ها قبل در بورس کالا معامله می شود و در مورد سیمان - به عنوان یک محصول استراتژیک- اگر بخش خصوصی تمایل داشته باشد آماده هستیم آن را در بورس کالا عرضه کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه