English

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم:

رشد ۸ درصدی اقتصاد بدون توسعه روستایی قابل تحقق نیست

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری گفت: بدون توجه به توسعه روستایی امکان دستیابی به نرخ رشد هشت درصدی در اقتصاد و کاهش نرخ دو رقمی بیکاری در مملکت وجود ندارد.

رشد ۸ درصدی اقتصاد بدون توسعه روستایی قابل تحقق نیست

به گزارش خبرگزاری موج، سید ابوالفضل رضوی ضمن اشاره به جمعیت 20 میلیون و 700 هزار نفری روستایی و عشایری کشور افزود: بیشترین جمعیت روستایی از حیث تعداد (استان خراسان رضوی) و درصد (استان سیستان و بلوچستان) و کمترین جمعیت روستایی به لحاظ تعداد و درصد مربوطه به استان قم است.

وی همچنین اظهارداشت: توسعه روستایی موجب کاهش جمعیت حاشیه نشینی، اشتغال کاذب، آسیب های اجتماعی و غیره در کشور می شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری با اعلام اینکه توسعه روستاها برای کشور سود و منفعت همه جانبه به همراه دارد، گفت: برنامه ریزی ها و سیاست گذاری ها در مملکت باید به نحوی باشد که نیازمندی های اصلی این جمعیت از قبیل درآمد، اشتغال، امکانات رفاهی و سایر موارد به درستی تامین شود.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم توجه به توسعه گردشگری روستایی در کشور افزود: این صنعت در رشد درآمدزایی روستانشیان بسیار حائز اهمیت است.

رضوی با بیان اینکه روستانشینان نقش مهم و ارزشمندی در زمینه تولید صنایع دستی دارند بر لزوم ایجاد بازار و توسعه آموزش های لازم در این حوزه تاکید کرد.

وی گفت: فعال شدن صنایع تبدیلی در روستاها در کنار کشاورزی می تواند عامل مهمی برای ایجاد شغل و جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهر باشد که در نهایت توسعه روستاها را رقم خواهد زد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری بر ضرورت فراهم سازی زیرساخت های لازم برای استقرار صنایع تبدیلی در روستاها تاکید کرد و افزود: در این زمینه باید برنامه ریزی های مناسبی صورت گیرد تا شرایط برای تولید، اشتغال و درآمدزایی در مناطق روستایی بیشتر مهیا شود.

وی با بیان اینکه روستا یک واحد تولیدی، فرهنگی، سکونتی، فضایی، کاربری و ارزشی است، یادآورشد: در صورت توجه به ابعاد مزبور می توان شاهد توسعه ای فرآیندی، درون زا، تحول آفرین، برونگرا و همه جانبه در روستاها بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه