English

مجری طرح گندم کشور اعلام کرد:

هدفگذاری تولید بیش از ۱۳ میلیون تن گندم در برنامه ششم

مشاور وزیر جهادکشاورزی و مجری طرح گندم کشور از هدف گذاری وزارت جهاد کشاورزی برای تولید بیش از 13میلیون تن گندم در برنامه ششم توسعه خبر داد.

هدفگذاری تولید بیش از 13 میلیون تن گندم در برنامه ششم

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، اسماعیل اسفندیاری پور در همایش کشت پاییزه گندم که در جهادکشاورزی استان آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار کرد: برای تولید 13 میلیون و 400 هزارتن گندم در برنامه ششم توسعه برای سال زراعی 1397 -۱۳۹۶ هدف‌گذاری شده است.

وی با تاکید بر اینکه سطح پوشش مزارع گندم دیم در کشور باید افزایش یابد تصریح کرد: 45درصد اراضی به کشت گندم از نوع دیم و 65 درصد به کشت آبی تعلق دارد.

مجری طرح گندم کشور با اشاره به پیش بینی میزان نیاز کشور به گندم افزود: تا سال ۱۴۰۴، 14میلیارد و 800 هزار تن نیاز تولید گندم کشور است.

اسفندیاری پور با اشاره به اینکه در سال زراعی 1390 -۱۳۹۲، 4 میلیون و 800 هزارتن گندم خریداری شده است اظهار کرد: متوسط چهار ساله خرید گندم مازاد بر مصرف 8 میلیون و 800 هزار تن بوده است.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه برای تامین آرد خبازی نانوایان در حدود ۸.۵ میلیون تن آرد نیازمندیم، خاطر نشان کرد: رویکرد جهادکشاورزی صادرات گندم نبوده، بلکه تامین نیاز داخلی است.

وی در خصوص تولید بذر گندم نیز گفت:میزان تولید بذر گندم در کشور از 290 هزار تن در سال 92 به 468 هزار تن بذر ناخالص افزایش یافته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی