English

توسط مقامات دو کشور در تهران؛

ایران و روسیه تفاهم‌نامه همکاری صنعتی و نفتی امضا کردند

سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و شورای توسعه اقتصادی و تجاری روسیه تفاهم نامه ای در خصوص گسترش همکاری در حوزه های انرژی (نفت و گاز ) ، صنایع ریلی و هوایی به امضا رساندند.

ایران و روسیه تفاهم‌نامه همکاری صنعتی و نفتی امضا کردند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از وزارت صنعت، رئیس هیات عامل ایدرو در مراسم امضای این تفاهم نامه گفت: خوشبختانه بعد از برجام فرصتهای خوبی بین ایران و روسیه فراهم شده و ما انتظار عملیاتی شدن این  توافق های را داریم.

منصور معظمی با اشاره اینکه سازمان گسترش می تواند دروازه ورود شرکت های روسی به ایران باشد گفت افزود: سیاست جمهوری اسلامی ایران همکاری با دوستان به ویژه کشورهایی است که در دوران سختی با ما همکاری کردند،روابط بین ایران و روسیه روابط استراتژیک و دراز مدت است و ما سعی می کنیم روابط را تسهیل کنیم و امکان مراوده شرکتهای دوطرف برقرار شود.

رئیس هیات عامل ایدرو با اشاره به اینکه بعد از برجام تفاهم نامه ها و قراردادهای بزرگی در ایدرو امضا شده است  افزود : خوشحالیم که در این حجم بسیار بالای روابط  بین المللی در ایدرو فراهم شده است.

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت افزود: اخیرا دولت روسیه زمینه های مناسبی را در خصوص تسهیلات مالی ، فاینانس و روادید برای ایران فراهم کرده است و این فرصت خوبی برای شرکتهای روسی و ایرانی برای گسترش همکاری های  دوجانبه ای می تواند باشد.

وی با اشاره به تراز تجاری غیرمتوازن ایران و روسیه از شرکتهای ایرانی خواست تا از فرصت پیش آمده استفاده نمایند و وارد بازار روسیه شوند.

وی این قراردادها را  در بازه زمانی ۲ ساله عنوان کرد و گفت : علاوه بر مشکلاتی که در حوزه مسائل مالی و بانکی وجود دارد ، مهم ترین مساله عدم شناخت شرکتهای دوطرف نسبت به تواناییهای یکدیگر است زیرا اطلاعات زیادی از همدیگر نداریم و این تفاهم نامه ها می تواند زمینه های مناسب آشنایی و استفاده از توانمندیهای یکدیگر را فراهم کند.

رئیس هیات عامل ایدرو: حضور شرکتهای روسی را در ایران منوط به سرمایه گذاریهای مشترک دانست و گفت : حوزه فعالیت این تفاهم نامه ها وسیع است و بیشتر به علاقه مندی طرفین و تواناییهای آنها بستگی دارد.

گفتنی است شورای توسعه اقتصادی و تجاری روسیه یکی از نهادهای اقتصادی روسیه محسوب می شود که بیش از ۱۰ هزار شرکت مهم اقتصادی روسی را در زیرمجموعه خود دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه