English

رویترز:

کاهش صادرات نفت عربستان و افزایش قیمت طلای سیاه

رویترز اعلام کرد: قیمت نفت با کاهش صادرات 196 هزار بشکه‌ای نفت عربستان وضعیت پایداری پیدا کرد اما بالا رفتن تولید نفت شیل مانع از افزایش بیشتر قیمت می‌شود.

کاهش صادرات نفت عربستان و افزایش قیمت طلای سیاه

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رویترز بازار نفت تقریباً به وضعیت پایداری رسیده و دلیل آن کاهش صادرات نفت عربستان بود اما به نظر می‌رسد پیش‌بینی افزایش تولید نفت شیل آمریکا تا حدودی بر افزایش بیشتر قیمت تأثیرگذار خواهد شد.

با بهتر شدن اوضاع بازار قیمت نفت آمریکا به 50 دلار در هر بشکه رسید. از اواخر هفته گذشته قیمت نفت آمریکا در محدوده 50 دلار در نوسان است که افزایش دوباره تقاضا از سوی پالایشگاه‌های به گل نشسته آمریکا پس از طوفان هاروی به این مسئله کمک کرده است. اما بالا رفتن دوباره تولید نفت شیل آمریکا مانع از افزایش بیشتر قیمت شده است.

مقامات آمریکا روز دوشنبه اعلام کردند تولید نفت شیل آمریکا برای دهمین ماه متوالی افزایشی خواهد بود.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا گزارش داد پیش‌بینی می‌شود که تولید نفت شیل آمریکا با افزایش تقریبی 79 هزار بشکه در روز به 6.1 میلیون بشکه در روز برسد.

افزایش میزان تقاضا بر قیمت نفت برنت هم تأثیرگذار بوده و قیمت نفت را با افزایش 4 درصدی به بیش از 55 دلار در هر بشکه رساند.

تاجران اعلام کردند افزایش قیمت پس از آن صورت گرفت که صادرات نفت عربستان کاهش یافت. این درحالی است که این رقم از 6.889 میلیون بشکه در روز ماه ژوئن به 6.693 میلیون بشکه در ماه جولای رسیده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی