English

نوبخت اعلام کرد:

۲۵ هزار میلیارد تومان پرداختی بانک ها برای توسعه اشتغال

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: 5 هزار میلیارد تومان از سوی بانک ها در مقابل ۱.۵میلیارد دلار صندوق توسعه ملی،اختصاص خواهد یافت و پیش از این بانکها 20هزار میلیارد تومان دیگر هم پرداخت کردند.

25 هزار میلیارد تومان پرداختی بانک ها برای توسعه اشتغال

به گزارش خبرگزاری موج، محمدباقر نوبخت، در مراسم آغاز اجرای دو برنامه ملی ایجاد اشتغال گفت: آنچه که برای اشتغال فراگیر و طرح کاج در نظر گرفته شده است، مصوب شورای عالی اشتغال بوده است؛ اما آنچه که در خصوص آیین نامه اجرایی طرح اشتغال روستایی است، نشان این دارد که از پشتوانه برخوردار است. این طرح از دو مسیر تعقیب خواهد شد، به این معنا که برای تامین مالی اشتغال فراگیر، نظام بانکی کشور در حد 20 هزار میلیارد تومان تسهیلات اختصاص خواهد داد؛ ضمن اینکه بخش یارانه نیز، از سوی سازمان برنامه و بودجه شب گذشته 100 میلیارد تومان برای طرح کارورزی تزریق کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: غیر از 20 هزار میلیارد تومانی که نظام بانکی کشور، همراهی می‌کند، برای اشتغال روستایی و عشایری نیز مقرر شد که معادل ۱.۵ میلیارد دلار ارزی که در حد 5 هزار میلیارد تومان تلقی می‌شود، پرداخت شود که به همین میزان نیز نظام بانکی آورده خواهد داشت؛ ضمن اینکه 1500 میلیارد تومان نیز بابت پرداخت یارانه سود از محل منابع بودجه اختصاص داده می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه