English

نهاوندیان بر گام های فوری در حوزه بانکی میان ایران و پاکستان تاکید کرد

معاون اقتصادی رئیس جمهوری ایران در دیدار وزیر خارجه پاکستان خواستار تسریع در مذاکرات تجاری دو کشور شد و گفت برای گسترش روابط بانکی، باید از مانع ارزیابی های نادرست برخی موسسات گذر کنیم.

نهاوندیان بر گام های فوری در حوزه بانکی میان ایران و پاکستان تاکید کرد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمد نهاوندیان در دیدار  خواجه محمد آصف  با بیان اینکه فوری ترین گام ها باید در حوزه بانکی و حمل و نقل برداشته شود، اظهارکرد: اگر چه سطح تجارت دو کشور 35 درصد رشد نشان می دهد ولی در فضای پس از تحریم باید شاهد جهش در مناسبات اقتصادی و رسیدن به هدف 5 میلیارد یورو باشیم.

وی تصریح کرد: اجرای توافق خط اعتباری دو طرفه 500 میلیون یورویی بانک های مرکزی و گشایش شعبه بانک در دو کشور باید در سه ماه آینده تحقق یابد.

معاون اقتصادی رئیس جمهوری گفت: برقراری خط کشتیرانی مسافری و باری بین چابهار و کراچی و خط پروازی مستقیم بین دو کشور می تواند زمینه ساز همکاری های بلندمدت تر شود.

نهاوندیان همچنین با بیان اینکه تروریسم با تحریف فرهنگ دینی از بیکاران جوان سربازگیری می کند ، اظهارکرد: اگر چه مقابله نظامی و سیاسی با تروریسم ضروری است ولی برخورد ریشه ای با افراط گری مستلزم همکاری همزمان در حوزه فرهنگ و اقتصاد است.

وزیر خارجه پاکستان نیز در این دیدار خواهان سرعت گرفتن مذاکرات تجارت ترجیحی و آزاد بین ایران و پاکستان شد و تاکید کرد: برای گسترش روابط بانکی، باید از مانع ارزیابی های نادرست برخی موسسات گذر کنیم.

 خواجه محمد آصف  همکاری پاکستان و ایران در حوزه برق و گاز را به نفع هر دو طرف و منطقه دانست و ابراز امیدواری کرد تا دیدار بعدی سران دو کشور، گام های فوری موثری برای گسترش همکاری های اقتصادی برداشته شود.

وی با بیان اینکه ارتباط ریلی و جاده ای گوادر – چابهار ، ظرفیت حمل و نقل و ترانزیت منطقه را ارتقاء خواهد بخشید، گفت: همکاری سه جانبه پاکستان، ایران و چین برای سرمایه گذاری در حوزه حمل و نقل و انرژی سرعت خواهد گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی