English

به ‎زودی؛

شعب بانک سپه در کره جنوبی، چین و عراق افتتاح می شود

مدیرعامل بانک سپه گفت: اقدامات اولیه برای گشایش شعبه بانک سپه در کشورهای کره جنوبی، چین و عراق انجام شده و با مساعدت نهادهای مرتبط داخلی و محلی به زودی شاهد فعالیت شعب بانک سپه در این کشورها خواهیم بود.

شعب بانک سپه در کره جنوبی، چین و عراق افتتاح می شود

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از بانک سپه، محمدکاظم چقازردی به مناسبت هفته دولت و بانکداری اسلامی ضمن اشاره به رشد همزمان منابع سپرده ای و اعطای تسهیلات و همچنین بهبود اکثر شاخص های این بانک طی سال گذشته و پنج ماهه نخست سالجاری،گفت: بانک سپه به واسطه موفقیت در جذب منابع و ترزیق آن به بخش های مختلف اقتصادی، نقش تأثیرگذاری در رونق اقتصادی کشور داشته است.

وی افزود:از مجموع منابع جذب شده بانک سپه تا پایان مرداد ماه سالجاری حدود 60 درصد آن در قالب تسهیلات به بخش های مولد اختصاص یافته است.

مدیرعامل بانک سپه ادامه داد:سوق دادن میزان تسهیلات اعطایی بانک سپه به بخش های مولد در 5 ماهه نخست سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن حدود 20 درصد رشد داشته است.

 رشد 34 درصدی منابع بانک سپه

مدیرعامل بانک از رشد 34 درصدی منابع بانک سپه طی چهار ماهه نخست سالجاری نسبت به مدت مشابه سال 95،خبر داد و گفت:مانده منابع بانک سپه در پایان مرداد ماه سالجاری به 746 هزار میلیارد ریال رسیده است.

چقازردی ضمن تأکید بر همراهی بانک سپه با اهداف اقتصاد مقاومتی و سیاست های اقتصادی دولت تدبیر و امید، تصریح کرد:مانده تسهیلات اعطای بخش های مختلف اقتصادی در پایان مرداد ماه سالجاری با 17 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل به 433 هزار میلیارد ریال رسیده است.

وی افزود: از مجموع تسهیلات پرداختی توسط بانک سپه 121 هزار و 650 میلیارد ریال به بخش صنعت و معدن،27 هزار و 445 میلیارد ریال به بخش کشاورزی و 126 هزار و 160 میلیارد ریال به بخش خدمات اختصاص یافت.

رئیس هیأت مدیره بانک سپه خاطرنشان کرد: پرداخت تسهیلات به بخش های صنعت و معدن، کشاورزی و خدمات طی چهار ماهه نخست سالجاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن به ترتیب 5،34و11 درصد رشد نشان می دهد.

وی در خصوص پرداخت تسهیلات به بخش بازرگانی گفت: مانده تسهیلات پرداختی بانک سپه به این بخش در پایان مرداد ماه سالجاری به 45 هزار و 780 میلیارد ریال رسید که نسبت به مدت مشابه سال 95، حدود 16 درصد رشد داشته است.

رئیس هیأت مدیره بانک سپه با بیان اینکه تعداد وام ازدواج پرداختی این بانک در طرح ضربتی از مرز 31 هزار فقره گذشت اظهار داشت:با توجه به میزان پرداختی وام نسبت به سهمیه تعیین شده، در اجرای طرح ضربتی وام ازدواج بین پنج بانک تجاری بسیار موفق عمل کرده است.

وی افزود:شعب استانهای خراسان رضوی، تهران، فارس، خوزستان، مازندران، آذربایجان شرقی، اصفهان، لرستان، گیلان و کرمانشاه با پرداخت بیشترین تعداد وام ازدواج به ترتیب رتبه های اول تا دهم را در طرح ضربتی به خود اختصاص دادند.

رئیس هیأت مدیره بانک سپه گفت: با پرداخت 2 هزار و 132 میلیارد تومان تسهیلات به خانواده های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) طی سال های 92 تا 95 بانک سپه به خودکفایی بیش از 18 هزار خانوار محروم کشور کمک کرد.

وی با بیان اینکه بانک سپه در درصد تسهیلات پرداختی نسبت به سهم تکلیفی به محرومین، دومین بانک کشوراست، اظهار داشت: این بانک 1000 میلیارد ریال از منابع داخلی خود در سالجاری را برای ایجاد شغل پایدار و گره گشایی از مشکلات خانواده های تحت پوشش کمیته امام خمینی (ره) اختصاص داده است.

چقازردی گفت: پس از اجرایی شدن برجام از اوایل بهمن ماه سال 94، ارتباط سوئیفتی با 107 بانک برقرار و 55 حساب مربوط به بانک سپه نزد 28 بانک خارجی افتتاح یا فعال شده است.

وی با اشاره به تجهیز شعب خارجی بانک سپه بعد از رفع تحریم های بین المللی، خاطر نشان کرد: این بانک برای کمک به تسریع و تسهیل صادرات غیر نفتی و واردات مواد اولیه و ماشین آلات برای رونق تولید داخلی گسترش ارتباط با بانک های خارجی را به طور جدی دنبال می کند.

برنامه بانک سپه برای افتتاح شعب چین، کره جنوبی و عراق

رئیس هیأت مدیره بانک سپه ادامه داد:براساس پیش بینی های صورت گرفته درخصوص احتمال افزایش حجم مبادلات تجاری، اقدامات اولیه برای گشایش شعبه بانک سپه در کشورهای کره جنوبی، چین و عراق انجام شده و با مساعدت نهادهای مرتبط داخلی و محلی به زودی شاهد فعالیت شعب نخستین بانک ایرانی در این کشورها خواهیم بود.

فعالیت شعب خارجی بانک سپه مطابق استانداردها و مقررات بین المللی

مدیرعامل بانک سپه درخصوص انطباق شعب خارج از کشور این بانک با قوانین و مقررات بین المللی و محلی، اظهار داشت: بانک سپه در شعب خارجی خود برای مطابقت فعالیت های خود با مقررات محلی کشور میزبان و پایش کلیه فعالیت ها و عملکرد این شعب با آخرین قوانین و مقررات و استانداردهای بین المللی نظیر مبارزه با پولشویی،واحدی به نام تطبیق راه اندازی کرده است.

وی یادآور شد:575 فقره سند در حوزه فعالیت ارزی به ارزش 556 میلیون یورو طی پنج ماهه نخست سالجاری در شعب خارج از کشور بانک سپه ثبت شده است.

رشد 134 درصدی فعالیت های ارزی

رئیس هیأت مدیره بانک سپه از رشد 134 درصدی فعالیت های ارزی بانک سپه طی چهار ماهه نخست سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن خبر داد و افزود: رقم فعالیت های ارزی این بانک در چهار ماهه اول سالجاری به 5 میلیارد و 800 میلیون دلار رسید.

وی گفت: در همین مدت 61 میلیون دلار ضمانت نامه ارزی توسط بانک سپه صادر شد.

رئیس هیأت مدیره بانک سپه به توسعه خدمات الکترونیکی این بانک طی دو سال اخیر اشاره کرد و افزود: طی سالهای اخیر این بانک توسعه خدمات الکترونیکی را به صورت جدی دنبال کرده و به واسطه اعتماد عمومی و تلاش کارکنان تعداد پایانه های فروشگاهی تا پایان مرداد ماه سال جاری با 32 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن به 331 هزار دستگاه رسیده است.

وی در خصوص دستگاه های خودپرداز این بانک گفت: بانک سپه در حال حاضر با 3 هزار و 769 دستگاه خودپرداز در سراسر کشور به خدمات رسانی مشغول است.

چقازردی گفت: تعداد دستگاه های خود پرداز بانک سپه طی چهار ماهه نخست سالجاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 24 درصد رشد داشت.

چقازردی تصریح کرد: بانک سپه در کنار دولت دوازدهم همچون سالهای گذشته مصمم است تا علاوه بر توجه و کمک به تحقق اهداف کلان اقتصادی، رفع نیاز های خرد مردم را نیز مدنظر قرار داده و برای حل آن تمام تلاش خود را معطوف کند.

رئیس هیأت مدیره بانک سپه یادآورشد: بانک سپه همواره در اجرای قوانین پولی کشور پیشتاز بوده و به عنوان بانکی تأثیرگذار و منضبط اجرا کننده سیاستهای کلان بانک مرکزی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی