English

مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار اعلام کرد؛

پیگیری کاهش طول مدت ماندگاری مقرری بگیران

مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار گفت: به منظور صیانت از نیروی کار چتر حمایتی بیمه بیکاری با رویکرد اشتغال مجدد مقرری بگیران بیمه بیکاری با جدیدت پیگیری شده است.

پیگیری کاهش طول مدت ماندگاری مقرری بگیران
به گزارش خبرگزاری موج به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کریم یاوری با تاکید بر اینکه باید دقت ما بر این باشد تا در مبحث برقراری مقرری بیمه بیکاری و یا قطع مقرری بیمه بیکاری متقاضیان ضمن دقت نظر در استحقاق متقاضیان و رعایت قوانین و مقررات مربوطه، از افراد حقی ضایع نشود گفت: با توجه به ظرفیت بالای استان تهران، رسیدگی به مشکلات بنگاه‌های مشکل دار اولویت کاری قرار دارد که بایستی مشکلات آنان دراسرع وقت از طریق کمیسیون های مرتبط و همچنین با هماهنگی سایر دستگاه ها و سازمان‌ها مربوطه حل و فصل شود تا از تعطیلی بنگاه های اقتصادی جلوگیری بعمل آمده و منابع صندوق بیمه بیکاری برای آیندگان ذخیره شود.

مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار افزود: اداره کل تعاون ، کار ور فاه اجتماعی استان تهران در بحث حل و فصل مشکلات بنگاه‌های مشکل دار در رتبه اول کشور قرار دارد و این استان با کمترین تجمعات کارگری روبرو بوده است.

یاوری افزود: به منظور صیانت از نیروی کار و حمایت از پایداری تولید و بنگاه های اقتصادی چتر حمایتی بیمه بیکاری با گسترش دامنه پوشش برای کارگرانی که بدون میل و اراده از کار بیکار می شوند با رویکرد اشتغال مجدد مقرری بگیران بیمه بیکاری و کاهش طول مدت ماندگاری مقرری بگیران در برزخ بیکاری به جدیت پیگیری شده که در این رابطه نتایج خوبی نیز به دست آمده است.

وی توانمند سازی مقرری بگیران بیمه بیکاری را از اولویت های کاری وزارت تعاون ,کار و رفاه اجتماعی برشمرد و افزود: ارتقاء مهارت‌های فنی وحرفه ای و ارائه آموزشهای جدید و منطبق با تکنولوژی و فناوری‌های نوین و همچنین بازآموزی مهارت آنان لازمه توانمند سازی مقرری بگیران بیمه بیکاری است.

وی با اشاره به اینکه مشکلات بنگاههای اقتصادی ضرورت توجه ویژه مدیران و کارفرمایان برای حل این معضلات را میطلبد، گفتند: باید مشکلات برون کارگاهی همانند رکود، تحریم ها، واردات بی رویه، قاچاق کالا ، مطالبات از دستگاهها و سازمانهای دولتی و... از طریق اتخاذ سیاست های منطقی و اصولی و قانونی توسط دولت رفع گردیده و در راستای به حداقل رساندن این معضلات اقدام عاجل به عمل آید و کارآفرینان، کارفرمایان و سرمایه گذاران را از این طریق مورد حمایت قرار گیرند.

مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار افزود: با تشکیل کارگروههای تسهیل و رفع موانع تولید در استانها و کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید در کشور مدت زمان رسیدگی و بررسی مشکلات و چالشهای واحدهای مشکل دار کاهش یافته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه