English

استاندار تهران:

آب تهران هیچگونه مشکل کمی و کیفی ندارد/ طرح‌های آب و برق جزو اولویت‌های شورای اقتصاد باشد

استاندار تهران با تاکید بر اینکه امروزه آب تهران هیچ مشکل کمی و کیفی ندارد، گفت:‌ ما در پایتخت مشکل کیفیت آب نداریم بلکه حداقل کیفیت لازم عملیاتی شده و به سمت ارتقای آن حرکت می‌کنیم.

آب تهران هیچگونه مشکل کمی و کیفی ندارد/ طرح‌های آب و برق جزو اولویت‌های شورای اقتصاد باشد
به گزارش خبرگزاری موج به نقل از وزارت نیرو، سیدحسین هاشمی در آیین افتتاح طرح ارتقای کیفیت آب شرب جنوب شهر تهران با تاکید بر اینکه در زمان شروع به کار دولت یازدهم نگرانی های فراوانی در زمینه تامین آب پایتخت وجود داشت، عنوان کرد: آب قابل تولید نیست و باید منابع موجود را مدیریت و مصرف بهینه را در دستور کار قرار بدهیم.

وی یادآور شد: در مقطع زمانی یاد شده در محدوده جغرافیایی شرق و جنوب استان تهران بیش از 50 میلیون مترمکعب کسری آب وجود داشت و کیفیت این مایع حیاتی در مناطقی همچون شرق تهران، شهرری، پاکدشت و شهرقدس به عنوان دغدغه ای اصلی مورد توجه بود.

استاندار تهران با بیان اینکه امروزه آب تهران هیچ مشکل کمی و کیفی ندارد، تصریح کرد: کارهای بزرگی در بخش آب و برق توسط دولت یازدهم صورت گرفته است و به تعبیری وزارت نیروی دولت تدبیر و امید در این بخش سنگ تمام گذاشته شده است.

هاشمی با اشاره به برنامه های میان مدت موجود برای تامین مناسب آب استان تهران، ادامه داد: هم اکنون دو برنامه در دستور کار قرار گرفته است. فعالیت نخست که مورد موافقت وزارت نیرو نیز قرار گرفته مربوط به انتقال آب از سد لار به تهران است که از سوی قرارگاه خاتم الانبیا(ص) در حال انجام و پیگیری است.

استاندار تهران تاکید کرد: اگر این طرح به سرانجام برسد مشکل آب شرب در میان مدت قابل کنترل خواهد بود. ولی لازمه تحقق این مهم مدیریت بهینه مصرف آب است.

وی یادآور شد: براساس آمارهای انجام شده در سال گذشته جمعیت کشور نسبت به سال 90 رقمی در حدود یک میلیون و 600 هزار نفر افزایش یافته است ولی به رغم این افزایش جمیعت مصرف آب تهران 1.72 درصد کاهش داشته است.

هاشمی تاکید کرد: از مردم استان تهران انتظار داریم که همچنان مدیریت در مصرف آب را در دستور کار خود قرار دهند تا تابستان های سخت پیش روی خود را بدون بروز مشکل سپری کنیم.

استاندار تهران در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه از میان 41 طرح فاضلاب سراسر کشور 10 پروژه در تهران به بهره برداری رسیده است، بیان کرد: براساس برنامه ریزی صورت گرفته 13 طرح فاضلاب دیگر مطرح است که در صورت موافقت و اولویت دهی از سوی شورای اقتصاد امیدوارم در پایان دولت دوازدهم فاضلاب تصفیه نشده ای نداشته باشیم.

هاشمی با تاکید بر اینکه بیش از 50 درصد تجهیزات برق تهران عمری بالای 25 سال دارند، خاطرنشان کرد: این تجهیزات هر چه زودتر باید جایگزین شوند و برای تحقق این مهم راهی جز استفاده از فاینانس به منظور نوسازی تجهیزات موجود نداریم.

استاندار تهران با تاکید بر اینکه مسایل مرتبط با حوزه آب و برق باید جزو اولویت های شورای اقتصاد باشد، گفت: ما در تهران مشکل کیفیت آب نداریم بلکه حداقل کیفیت لازم عملیاتی شده و به سمت ارتقای آن حرکت می کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه