English

سرپرست وزارت نیرو عنوان کرد:

استمرار مدیریت هوشمند آب شهری در سراسر کشور/ راه اندازی نظام جامع اطلاعات مشترکان

سرپرست وزارت نیرو گفت: در تلاشیم تا در دولت دوازدهم بتوانیم با استمرار مدیریت هوشمند آب شهری در سراسر کشور نوسانات موجود در کلانشهرها را به حداقل برسانیم.

استمرار مدیریت هوشمند آب شهری در سراسر کشور/ راه اندازی نظام جامع اطلاعات مشترکان

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از وزارت نیرو، ستار محمودی در آیین افتتاح طرح ارتقای کیفیت آب شرب جنوب شهر تهران با بیان این مطلب افزود: در اوایل انقلاب کشور با جمعیت شهری 18 میلیون نفری، 68 درصد مردم را تحت پوشش خدمات بهداشتی آب و فاضلاب قرار داده بود ولی در وضعیت فعلی با جمعیت شهری 58 میلیون نفری این رقم به 99.4 درصد رسیده است.

وی افزود: در اوایل انقلاب تنها 10 درصد جمعیت کشور تحت پوشش خدمات فاضلاب بودند که این رقم در سال جاری به 46 درصد رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون بیش از 450 هزار میلیارد ریال در زمینه آب شرب سرمایه گذاری شده است، ادامه داد: در طول چهار سال فعالیت دولت یازدهم نزدیک به دو میلیارد مترمکعب به ظرفیت تامین آب شرب شهری و روستایی کشور افزوده شده است.

محمودی با اشاره به اینکه در دولت یازدهم 4/5 میلیون متر مکعب انشعاب آب شهری و روستایی به مردم واگذار شده است، تصریح کرد: با اقدامات صورت گرفته در دولت گذشته عملیات آبرسانی به پنج هزار و 850 روستایی کشور انجام شده است.

سرپرست وزارت نیرو خاطرنشان کرد: در تلاشیم تا در دولت دوازدهم بتوانیم با استمرار مدیریت هوشمند آب شهری در سراسر کشور نوسانات موجود در کلانشهرها را به حداقل برسانیم.

وی با اشاره به راه اندازی نظام جامع اطلاعات مشترکان، خاطرنشان کرد: وزارت نیروی دولت دوازدهم در تلاش است تا در طی چهار سال پیش روی خود بتواند مدیریت منابع آب را در کشور حاکم کند.

محمودی به مقوله اقتصاد آب و برق نیز اشاره کرد و افزود: صنعت آب و برق در قبال خدمات ارایه شده نیازمند پکیج اقتصادی است. پکیجی که در قالب برنامه 100 روزه وزارت نیرو باید ارایه شود تا در قالب آن بتوان سرمایه گذاری، کاهش هزینه ها، تحرک در تعرفه و... را اعمال کرد.

سرپرست وزارت نیرو در پایان اظهار امیدواری کرد که با همکاری سازمان مدیریت بتوان به اهداف پکیج یاد شده دست پیدا کرد تا در آینده نتایج آن برای سایر دستگاه ها نیز قابل بهره برداری باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه