English

شاخص بورس در پایان هفته

شاخص بورس پس از رشد در روزهای اخیر که به ورود به کانال 83 هزار واحدی منجر شد امروز (چهارشنبه) به رشد20 پله ای و قرار گرفتن در جایگاه 83 هزار و 272 واحدی اکتفا کرد.

شاخص بورس در پایان هفته

به گزارش خبرگزاری موج، نمادهای فلزی و معدنی در معاملات امروز، بر خلاف روزهای قبل، تاثیر منفی بر شاخص داشتند. این نمادها که به عنوان گروه پیشروی بازار به شمار رفته و شاخص را بالا کشیدند، امروز به استراحت و اصلاح پرداختند.
اما نمادهای پالایشگاهی، با رشد خود بیشرین سهم را در بالا رفتن شاخص داشتند. بر این اساس، نمادهای شتران (پالایش نفت تهران)، شبندر (پالایش نفت بندرعباس) و شپنا (پالایش نفت اصفهان) وصندوق (سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی)، شاخص را بالا کشیدند.
در معاملات امروز 851 میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش یک هزار و 626 میلیارد ریال در 53 هزار و 387 نوبت خرید و فروش شد.
همه شاخص های اصلی بازار سرمایه نیز به جز شاخص بازار اول و آزاد شناور رشد کردند، بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) که در آن ارزش سهام شرکت های بزرگ اثر بیشتری بر شاخص می گذارد، 6 واحد رشد کرد و شاخص کل (هم وزن) که در آن ارزش و وزن همه شرکت های بزرگ و کوچک در محاسبه شاخص کل، یکسان در نظر گرفته می شود، 27 واحد بالا رفت.
شاخص قیمت (هم وزن) که بیانگر سطح عمومی قیمت سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس است، 20 واحد افزایش یافت و شاخص آزاد شناور که بیانگر آن بخش از سهام شرکت هاست که قابل معامله در بورس باشد، 23 واحد کاهش یافت.
شاخص بازار اول که به شرکت هایی اختصاص دارد که از نظر سرمایه، سودآوری و درصد سهام آزاد شناور شرایط بهتری دارند، 44 واحد افت کرد اما شاخص بازار دوم بورس 44 واحد بالا آمد.
گروه فلزات اساسی همچنان صدر نشین گروه های مختلف بورس است که در این گروه 72 میلیون سهم به ارزش 164 میلیارد ریال داد وستد شد.
گروه کانی های فلزی به ارزش 159 میلیارد ریال و گروه خودرو به ارزش 1115 میلیارد ریال نیز جایگاه های بعدی را به خود اختصاص دادند.

آیفکس به رکوردشکنی ادامه می‌دهد

بازار فرابورس ایران در آخرین روز معاملاتی این هفته میزبان دادوستد بالغ بر 367 میلیون ورقه بهادار به ارزش بیش از 2 هزار و 978 میلیارد ریال قرار گرفت که نسبت به سه‌شنبه از کاهش حجم و افزایش ارزش معاملات حکایت داشت.
شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز در حالی که تا دقایق پایانی معاملات نزدیک به پنج واحد رشد کرده بود در پایان بازار به رشد 1.7 واحدی بسنده کرد تا با قرارگیری در ارتفاع 953 واحدی کماکان در قله تاریخی خود بایستد.
نگاهی به نمادهای اثرگذار بر آیفکس کماکان حاکی از تاثیرات مثبت بر این نماگر از جانب نمادهای فلزی و شیمیایی است. 
در سوی دیگر بازار، سرمایه‌گذاران بازار اوراق با درآمد ثابت نیز به خرید و فروش 2.2 میلیون ورقه بهادار به ارزش 2 هزار و 196 میلیارد ریال پرداختند که اسناد خزانه اسلامی مرحله دهم بیشترین حجم و ارزش معاملات را در اختیار گرفت.
نگاهی به تابلو اوراق تسهیلات مسکن نیز نشان می‌دهد در اغلب تسه‌ها ریزش قیمتی رخ داده و قیمت‌ها در دامنه 753 هزار تا 791 هزار ریال است. 
امتیاز تسهیلات مسکن مردادماه 96 با خرید و فروش نزدیک به 38 هزار ورقه به ارزش 29 میلیارد ریال با بالاترین رقم حجم و ارزش معامله در صدر این تابلو ایستاد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه