English

رئیس سازمان دامپزشکی کشور خبر داد

کشتار دام بدون نظارت دامپزشکی، ممنوع!

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: شهروندان برای جلوگیری از بیماری‌های مشترک دام و انسان، دام قربانی مورد نظر خود را تن‌ها از مراکز عرضه دام زیر پوشش نظارت دامپزشکی تهیه و ذبح کنند.

کشتار دام بدون نظارت دامپزشکی، ممنوع!

به گزارش خبرگزاری موج، مهدی خلج گفت: همه شبکه‌های دامپزشکی و کشتارگاه‌های دام کشور در روز عید سعید قربان فعال و آماده ارائه خدمات رایگان پیرامون کشتار بهداشتی دام هستند.
وی ادامه داد: شهروندان برای جلوگیری از بیماری‌های مشترک دام وانسان؛ دام قربانی مورد نظر خود را تن‌ها از مراکز عرضه دام زیر پوشش نظارت دامپزشکی تهیه کنند.
رئیس سازمان دامپزشکی از آمادگی یک هزار و ۹۳۳ اکیپ ثابت و ۹۴۸ اکیپ سیار دامپزشکی جهت نظارت بر عرضه و کشتار دام روز عید سعید قربان در سراسر کشور خبرداد و گفت: هدف از نظارت‌های ویژه دامپزشکی در این روز تامین بهداشت عمومی و جلوگیری از انتقال بیماری‌های قابل انتقال از دام به انسان است.
وی در مصاحبه با رادیو اقتصاد با تاکید بر اینکه مردم هر سال نسبت به سال قبل باید نسبت به مسائل بهداشتی حساس‌تر باشند، افزود: ذبح دام در منازل و معابر عمومی علاوه بر به مخاطره انداختن سلامت عمومی سبب ایجاد آلودگی در گوشت استحصالی و آلایندگی‌های زیست محیطی در معابر عمومی و انتشار بیماری‌های مشترک بین انسان و دام خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه