English

گرانی تخم مرغ با سودجویی مغازه داران

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران گفت: علیرغم کاهش نرخ تخم مرغ درب مرغداری، هر شانه تخم‌مرغ با قیمت ۱۳ هزار تومان به مصرف‌کنندگان عرضه می‌شود.

گرانی تخم مرغ با سودجویی مغازه داران

به گزارش خبرگزاری موج، ناصر نبی پور رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران با اشاره به آخرین وضعیت بازار تخم مرغ اظهار کرد: در حال حاضر متوسط نرخ هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری 4 هزار و 300 معادل شانه ای 8 هزار و 600 تومان است که با احتساب سود 10 درصد باید به مصرف کننده عرضه شود.

وی با انتقاد از نرخ بالای تخم مرغ در بازار افزود: علی رغم کاهش نرخ تخم مرغ درب مرغداری، هر شانه تخم مرغ با قیمت 12 هزار و 500 تا 13 هزار تومان به مصرف کنندگان عرضه می شود که این امر ناشی از سودجویی مغازه داران است.

به گفته نبی پور با توجه به تعادل عرضه و تقاضا مشکل خاصی در وضعیت بازار رخ نخواهد داد.

 

تخم مرغ

وی درباه آخرین وضعیت صادرات تخم مرغ بیان کرد: بعد از اعلام پاکی کشور از شیوع آنفولانزای حاد پرندگان حدود 4 هزار تن تخم مرغ به افغانستان، عراق و مقدار محدودی به قطر صادر شد.

 رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران ادامه داد: با توجه به درخواست جدید تجار افغان و عراق پیش بینی می شود که در صورت نبود بیماری تا پایان سال، 50 هزارتن تخم مرغ به بازارهای هدف صادر شود.

نبی پور تصریح کرد: رونق صادرات، افزایش قیمت تخم مرغ در بازار داخل را به همراه دارد اما برای جلوگیری از نوسانات قیمت نمی‌توان از صادرات امتناع کرد، چراکه بازارهای صادراتی به سهولت به دست نیامده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی