English

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران؛

استاندارد، الزام همه کالاهای تولیدی

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: هر کالایی که در داخل کشور تولید و عرضه می شود باید استاندارد باشد تا مردم با خیال راحت از آن استفاده کنند و اینکه تنها تعدادی از کالاها با کیفیت و استاندارد باشند، زیبنده نیست.

استاندارد، الزام همه کالاهای تولیدی

به گزارش خبرگزاری موج، نیره پیروزبخت گفت: سازمان استاندارد یک سازمان ناظر و حاکمیتی است که وظیفه آن در وهله نخست حفاظت از سلامتی و ایمنی مردم است، خواه ناخواه وقتی امنیت جسمی برای مردم حاصل شود امنیت روانی نیز حاصل خواهد شد.
وی با بیان اینکه امنیت روانی نقشی از تمام مولفه‌های یک جامعه به ویژه بخش‌های اقتصادی است، گفت: این باعث می‌شود در استان هایی مرزی مانند خراسان جنوبی امنیت همه جانبه رعایت شود.
وی بیان کرد: در سال‌های اخیر در دولت تدبیر و امید و در سایه ارشادات مقام معظم رهبری بعد از ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، تمامی برنامه‌ها و فعالیت‌های این سازمان بر پایه این سیاست‌ها استوار شد.
پیروبخت با اشاره به بند ۲۴ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با موضوع «افزایش پوشش استاندارد برای همه محصولات داخلی و ترویج آن»، اظهار کرد: این بند نشان می‌دهد رهبری نگاه ویژه‌ای به بحث استاندارد و تاثیری این مهم بر زندگی مردم و تعالی نظام جمهوری اسلامی دارند.
وی تاکید کرد: سازمان ملی استاندارد یکی از سازمان هایی است که دارای بیشترین پروژه در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی است در این زمینه چهار پروژه مهم که بیشتر در ارتباط با سلامتی مردم است تعریف شده است.
وی یادآور شد: همچنین با ابلاغ بند ۳۰ سیاست‌های کلی برنامه ششم به دستور معظم له مبنی بر «تدوین و تنظیم نقشه راه نظام استانداردسازی و مدیریت کیفیتی»، بار بر دوش ما خیلی سنگین‌تر می‌شود.
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران افزود: در چند سال اخیر علاوه بر فعالیت‌های ملی و داخلی در حوزه بین المللی نیز قدم‌های موثر و مثبتی توسط سازمان برداشته شد.
پیروبخت با اشاره به تصویب و تهیه علامت استاندارد حلال در کشور، گفت: در جمهوری اسلامی ۱۰۰ درصد تحت سایه مقام معظم رهبری و نمایندگان ایشان در سایر حوزه‌ها این اعتماد را داریم که هر آنچه به دست مردم می‌رسد، حلال است.
وی با بیان اینکه در زمینه علامت استاندارد حلال در حوزه تجارت بین المللی نقش زیادی ندشته ایم، ادامه داد: ایران از چهار سال قبل به صورت فعال وارد «موسسه استاندارد و اندازه شناسی کشورهای اسلامی» شد.
وی اضافه کرد: اکنون بین ۳۶ کشور اسلامی، ایران عضو هیات مدیره استاندار و اندازه شناسی کشورهای اسلامی است و ریاست کمیته ارزیابی انطباق را نیز بر عهده دارد.
وی بیان کرد: با همکاری و حمایت حضرت آیت الله عالمی نماینده، ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی، فعالیت‌های کشور در نهایت منجر به تدوین استانداردهای ویژه به خصوص تدوین استاندارد حلال مواد غذایی شد.

توسعه گردشگری حلال سیاست‌های سازمان استاندارد

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: همچنین طرح توسعه گردشگری حلال تحت زعامت آیت الله هاشمی شاهرودی نوشته شد، در نهایت قانون در مجلس شورای اسلامی تسلیم و در حوزه دولت در هیات وزیران شورای سیاست گذاری حلال تصویب شد.
پیروبخت در ادامه با اشاره به موقعیت خراسان جنوبی، عنوان کرد: این استان از هر لحاظی نگاه کنید دارای وضعیت خاص و منحصر به فردی است به ویژه موضوع همجواری با کشورهای شرقی از جمله افغانستان که از نظر استراتژیک برای استان نقش موثری دارد.
وی گفت: در استان هایی مانند خراسان جنوبی علاوه بر نقش مسئولان برای پیشرد اهداف و فعالیت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی، نقش علما و روحانیون از اهمیت زیادی برخوردار است.
پیرزوبخت؛ علما و روحانیون را زبان گویای مردم برای مسئولان دانست و یادآور شد: اهداف و برنامه هایی که توسط مقام معظم رهبری برای مردم و مسئولان ترسیم می‌شود توسط علما و روحانیون به سمع مردم می‌رسد.
وی به راه اندازی پویش مردمی «کالای استاندارد ایرانی میخرم» اشاره کرد و گفت: این پویش با هدف کمک به پیشبرد سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و کمک به تولید ملی راه اندازی شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه