English

رئیس اتحادیه طلا و جواهر؛

هیچ طلای ایتالیایی در بازار وجود ندارد/ ایران هیچ سهمی در صنعت طلای جهان ندارد

رئیس اتحادیه تولید کنندگان و فروشندگان طلا سهم ایران را در گردش مالی تجارت هزار میلیارد دلاری صنعت طلای جهان را در حد صفر اعلام کرد.

هیچ طلای ایتالیایی در بازار وجود ندارد/ ایران هیچ سهمی در صنعت طلای جهان ندارد

به گزارش خبرگزاری موج، محمد کشتی آرای در نشست تخصصی مرکز پژوهش‌های سازمان صدا و سیما صنعت طلا را پس از صنعت نفت و اسلحه درآمدزاترین صنعت جهان دانست و افزود: این در حالی است که رکود بازار طلا در ایران تاکنون ۸۰۰ واحد صنفی را در تهران و ۴۰۰۰ هزار واحد طلا فروش را در کل کشور با تعطیلی مواجه کرده است.

طلای ایتالیایی در بازار ایران
وی رقم تولید طلا را در کشور تا پیش از سال ۸۹ بیش از ۱۲۰ تن اعلام کرد و گفت: این رقم در سال ۹۵ به یک سوم یعنی ۳۰ تا ۴۰ تن کاهش یافته است.
کشتی آرای با اشاره به اینکه رقم صادرات ایران در سال ۸۹ بیش از ۷۵۰ میلیون دلار بوده است، افزود: این رقم با اجرای قانون مالیات ارزش افزوده هم اکنون به صفر رسیده است.

طلای ایرانی در بازار طلا

رئیس اتحادیه طلا و جواهر قانون مالیات بر ارزش افزوده را سبب افزایش هزینه تمام شده در این صنعت دانست و ادامه داد: به ازای هر کیلوگرم طلا زمینه اشتغال ۸ نفر فراهم می‌شود و این در حالی است که با کاهش حجم تولید به یک سوم، تعداد زیادی اشتغال از بین رفته است.

کشتی آرای نبود قوانین درست را علت مشکلات عدیده صنعت طلا اعلام کرد و افزود: خلاء قانونی در ایران سبب رشد کشورهای همسایه از جمله ترکیه در صنعت طلا و جواهر شده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به اینکه قوانین و تعرفه‌ها مانع از ورود طلای ساخته شده به کشور می‌شود، گفت: ورود مبل و سنگ قبر چینی به کشور آزاد است و طلا که کالای سرمایه‌ای محسوب می‌شود ورودش به کشور ممنوع است.
وی اصلاح قوانین را مانع از ورود طلای قاچاق به کشور دانست و ادامه داد: هیچ طلای ایتالیایی در بازار وجود ندارد و ۹۹ درصد طلای موجود در مراکز عرضه ساخت ترکیه و بقیه از کره وارد می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه