English

ملتهب‌سازی بازار واردات خودرو، در غیاب نهادهای نظارتی

با توجه به ادامه جوسازی واردکنندگان خودرو بهتر است نهادهای نظارتی به‌ویژه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان وارد عمل شده و با اینگونه التهاب‌آفرینی‌ها در بازار خودرو که برخلاف حقوق مصرف‌کنندگان است برخورد کنند.

ملتهب‌سازی بازار واردات خودرو، در غیاب نهادهای نظارتی

به گزارش خبرگزاری موج، واردکنندگان خودرو به اقدامات و اظهارات خود برای ملتهب‌سازی بازار خودرو و ایجاد جو افزایش قیمت‌ها ادامه می‌دهند. در این شرایط اگرچه بازار خودروهای وارداتی آرام است اما بهتر است نهادهای نظارتی وارد شده و با چنین اقداماتی برخورد کنند.

سه ماهه نخست امسال واردات خودرو رشد بیش از ۱۳۰ درصدی داشت. رشد شدید واردات خودرو موجب شد تا وزارت صنعت، معدن و تجارت با هدف ساماندهی واردات خودرو، ثبت سفارش جدید برای واردات این محصولات را تا زمان تصویب نهایی طرح "ساماندهی واردات خودرو" در هیات دولت، متوقف کند هرچند که واردات خودرو براساس ثبت سفارش‌های پیشین همچنان ادامه دارد.

با این اقدام وزارت صنعت، معدن و تجارت اما برخی از نمایندگی‌های رسمی خودروسازان خارجی و واردکنندگان خودرو به دلیل به خطر افتادن منافعشان به تکاپو افتاده و تلاش کردند به این وزارتخانه فشار بیاورند تا ثبت سفارش جدید برای واردات خودرو را از سر بگیرد به همین دلیل در گفت‌وگوهایی عنوان کردند که به دلیل توقف ثبت سفارش، واردات خودرو متوقف شده و این موضوع باعث کاهش عرضه و به دنبال آن افزایش قیمت‌ها در بازار خواهد شد.

این جوسازی‌ها درباره طرح ساماندهی واردات خودرو باعث شد قائم‌مقام وزارت صنعت، معدن و تجارت شخصا وارد عمل شده و اعلام کند که واردات خودرو متوقف نشده ضمن آنکه با توجه به افزایش قابل توجه واردات خودرو در سال جاری، ‌قیمت این محصولات نه افزایش بلکه باید کاهش یابد.

مجتبی خسروتاج در این زمینه اظهار کرد:«خریداران خودرو آگاه باشند که محدودیتی در واردات خودرو از محل ثبت سفارشات قبلی وجود ندارد و آنچه در چهار ماهه اول امسال ثبت سفارش شده به مراتب بالاتر از ثبت سفارش دوره مشابه سال قبل است که در صورت واردات در شش ماه آتی می‌تواند منجر به کاهش قیمت‌ها شود زیرا عرضه نسبت به دوره مشابه سال گذشته نیز افزایش یافته است».

افزایش قیمت‌ها در بازار خودروهای وارداتی، صحت ندارد

وی در ادامه بیان داشت: با این حال با وجود شفاف‌سازی وزارت صنعت، معدن و تجارت در این زمینه اما واردکنندگان خودرو همچنان به اقدامات و اظهارات خود برای ملتهب‌سازی بازار خودرو ادامه می‌دهند به‌گونه‌ای که هرازچندگاهی اخباری از افزایش قیمت‌ها در بازار خودروهای وارداتی از سوی این افراد منتشر می‌شود که البته صحت ندارد.

بررسی قیمت‌ها در بازار خودروهای وارداتی نشان می‌دهد که این بازار آرام بوده و قیمت این محصولات جهش و تغییر خاصی در این مدت نداشته است. در این شرایط با توجه به ادامه جوسازی واردکنندگان خودرو بهتر است نهادهای نظارتی به‌ویژه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان وارد عمل شده و با اینگونه التهاب‌آفرینی‌ها در بازار خودرو که برخلاف حقوق مصرف‌کنندگان است برخورد کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی