English

تحریم اپلیکشن های ایرانی از محصولات اپل

شرکت اپل در پیامی به توسعه‌دهندگان ایرانی که تحت تاثیر این اقدام اپل قرار گرفته اند، به وضوح اعلام کرده است که طبق قوانین و ضوابط این نرم افزار، به کشورهای تحت تحریم سرویسی داده نمی شود؛ سخنگوی شرکت اپل، صحت این مطلب را تایید اما از اظهار نظر بیشتر خودداری کرده است.

تحریم اپلیکشن های ایرانی از محصولات اپل

به گزارش خبرگزاری موج، شرکت اپل اخیرا و به دنبال تحریم‌های سیاسی و اقتصادی ایالات متحده آمریکا علیه ایران، برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های ایرانی را از فروشگاه اینترنتی اپ استور خود حذف کرد.

نیویورک تایمز در گزارشی نوشته است با اینکه شرکت اپل در ایران بصورت رسمی دارای نمایندگی نیست اما ایرانیهای بسیاری از محصولات آن نظیر گوشی های هوشمند آیفون، آی‌پد، آی‌پاد و سایر محصولات و سرویس های دیگر آن استفاده می‌کنند و حذف برنامه‌ها و اپلیکشن‌های ایرانی از فروشگاه اپ استور، مشکلات و محدودیت هایی برای آنها ایجاد خواهد کرد. این در حالیست که در هفته‌های گذشته شرکت آمریکایی اپل به مقابله جدی علیه نرم افزارهای غیرقانونی چینی برای دور زدن فیلترینگ و دسترسی بدون محدودیت به اینترنت پرداخته بود.

بدنبال این اقدام اپل، برخی کاربران ایرانی اعتراض خود را در فضای مجازی اعلام کرده‌اند و محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات ایران، در صفحه توییتر خود نوشت:" احترام به حقوق مشتریان در جهان امروز، یک اصل بشمار می رود که اپل اکنون آن را زیر پا گذاشته است. ما بطور قانونی حذف برنامه های ایرانی از اپ استور را پیگیری خواهیم کرد".

شرکت اپل در پیامی به توسعه‌دهندگان ایرانی که تحت تاثیر این اقدام اپل قرار گرفته اند، به وضوح اعلام کرده است که طبق قوانین و ضوابط این نرم افزار، به کشورهای تحت تحریم سرویسی داده نمی شود؛ سخنگوی شرکت اپل، صحت این مطلب را تایید  اما از اظهار نظر بیشتر خودداری کرده است.

از زمانی که ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا تغییر یافت، سیاست های ارتباطی و اینترنتی بسیاری نیز دستخوش تغییر شد. دولت باراک اوباما - رئیس جمهور پیشین آمریکا - به منظور گسترش و سهولت ارتباطات در ایران، از تاثیرگذاری تحریم های سیاسی و اقتصادی بر فضای مجازی اندکی کاسته بود اما در دولت ترامپ، باری دیگر سیاست های تحریم گرایانه به روی کار آمده و کشورها و موسسات و افراد بسیاری را تحت الشعاع قرار داده است.

بر اساس این گزارش البته بنظر می‌رسد ایرانی‌ها با توجه به استفاده گسترده ای که از سرویس‌های آنلاین و اینترنتی دارند، به دنبال راه‌های جدیدی باشند تا حتی با وجود تحریم‌ها، بتوانند از خدمات مورد نیازشان استفاده کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی