English

برنامه ششم توسعه می‌تواند تغییری در معیشت مردم ایجاد کند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، گفت:زمینه فقر متاسفانه به‌واسطه نوسانات اقتصادی در کشور زیاد شده است وآمار اقشاری که زیر خط فقر قراردارند بالا رفته است.

برنامه ششم توسعه می‌تواند تغییری در معیشت مردم ایجاد کند

به گزارش خبرگزاری موج، عبدالله رضیان در خصوص توجه ویژه دولت دوازدهم به دهک‌های پایین و کم درآمد جامعه، اظهار داشت: توجه به معیشت مردم بسیار مهم است، در سال‌های اخیر هرچه پیش رفتیم زمینه افزایش فقر بیشتر شد، افرادی که در شش سال گذشته با همین میزان درآمد زندگی خوبی داشتند اکنون زندگی متوسطی دارند.
نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زمینه فقر متاسفانه به‌واسطه نوسانات اقتصادی در کشور زیاد شده است وآمار اقشاری که زیر خط فقر قراردارند بالا رفته است، گفت: مشکلات معیشتی جوانان بسیار زیاد شده است، بسیاری از جوانان در سن ازدواج قراردارند، اما به دلیل نبود اشتغال و کافی نبودن درآمد برای یک زندگی خوب، شرایط مناسبی برای ازدواج ندارند.

وی با اشاره به اینکه این موارد مشکلات زیادی را به‌همراه دارد که به جامعه آسیب وارد می‌کند و سبب زمینه نگرانی در حاکمیت، می‌شود: در جلسات غیرعلنی مجلس شورای اسلامی در این خصوص صحبت‌های زیادی شده است که چگونه می‌شود زمینه ایجاد شده برای فقر در جامعه را کاهش داد.
 

افزایش پرداختی به افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی تنها فقر مطلق را کاهش می‌دهد
 

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش پرداختی به افراد تحت پوشش کمیته امداد که در بودجه سال گذشته مقرر شد تنها فقر مطلق را از بین می‌برد و فقر نسبی را ارتقاء نمی‌دهد، تصریح کرد: برای ارتقاء فقر نسبی باید شرایط زندگی را برای  مردم مهیا کنیم، درست است که نرخ تورم کاهش یافته اما شرایط درآمدی ارتقاء پیدا نکرده است.
 

 حداقل‌های تامین اجتماعی باید مهیا شود
 

وی با تاکید بر اینکه از سال 89 به بعد قیمت‌ها در کنار افزایش قیمت دلار که چهاربرابر شده ، به موازات آن هزینه زندگی نیز افزایش یافته است، بیان کرد: با وجود این تغییرات شرایط جدید تعریف نشده است اما شرایط کنونی نیز باید تغییر کند، حداقل‌های برای تامین اجتماعی مناسب را باید برای مردم مهیا کنیم، علی‌رغم  بحث‌های که وجود داشته هنوز به نسخه‌ای در این خصوص نرسیده‌ایم.

رضیان با اشاره به اینکه امسال اولین سال اجرا برنامه ششم توسعه است که می‌تواند تغییری را در معیشت مردم ایجاد کند اما متاسفانه رئیس‌جمهور هنوز از این برنامه تمکین نکرده است، اضافه کرد: وزرا و رئیس‌جمهور هنوز این مسئله را مشخص نکرده‌اند که آیا می‌خواهند این برنامه را اجراء کنند یا خیر، ممکن است مشکلی که در مسیر اجرای برنامه پنجم توسعه به‌وجود آمد برای این برنامه نیز به‌وجود آید، این یک اشکال اساسی است که دولت با وجود ارائه برنامه توسط مجلس شورای اسلامی به راه خود ادامه می‌دهد.
 

طرح تحول سلامت دل‌نگرانی مردم در بحث درمان را کاهش داد
 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه به اعتقاد من در بحث بهداشت و درمان وضعیت کشور بهبود یافته، در بخش درمان اشکالاتی وجود دارد اما در بهداشت طبق رتبه بندی جهانی رتبه دوم یا سوم جهانی را داریم خاطر نشان، کرد: طرح تحول سلامت شرایطی را ایجاد کرده تا دل‌نگرانی مردم از بحث درمان برطرف شود، اگر به همین نسبت در مباحث دیگراز جمله ارتقاء سطح زندگی کشاورزان، بازنشسته‎‌ها و کارمندان دولت شرایط نسبی را ایجاد کنیم می‌توانیم امیدوار باشیم چهارسال آینده، چهارسال خوبی برای کم کردن فقر در جامعه باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • علی

    سلام. به عنوان یه تولید کننده .عرض میکنم که حد اقل تا میتوان باید جنس ایرانی در اولویت خرید ها باشد چنانچه امکان تولید ایرانی نبود جنس غیر وطنی خریداری کرد حد اقل در ویترین فروشگاه جنس ایرانی در معرض دید و با افتخار معرفی شود.کلا جنس ایرانی گل بازار باشد مایه افتخار از راهایی جلب مشتری کنند.

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه