English

افزایش ۱۲.۲ درصدی شاخص طلای جهانی

شبکه خبری سی ان بی سی آمریکا اعلام کرد: پس از چند سال ناامیدکننده برای سرمایه گذاران فلزات گرانبها، طلا سرانجام ابتکار عمل را به دست می گیرد و شاخص قیمت این فلز گرانبها، گوی سبقت را از شاخص اوراق بهادار می رباید.

افزایش 12.2 درصدی شاخص طلای جهانی

به گزارش خبرگزاری موج، به نقل از شبکه خبری یاد شده، افزایش 12.2 درصدی شاخص آتی طلا در مقابل صعود 9.3 درصدی شاخص اس اند پی 500 بازار اوراق بهادار آمریکا (S&P ۵۰۰مخفف عبارت Standard and Poor's index) فهرستی است از 500 سهام برتر در بازار بورس سهام نیویورک ) از ابتدای سال 2017 میلادی تا کنون، ممکن است سال 2017 سالی باشد که در آن برای نخستین بار از سال 2011 افزایش بهای طلا بیش از افزایش شاخص اوراق بهادار باشد. 
سال 2011 شاخص قیمت طلا 10.2 درصد افزایش یافت در حالی که شاخص بورس تغییر چندانی را تجربه نکرد. 
امسال بازرگانان به طور قاطع انتظار افزایش قیمت طلا را دارند، زیرا نرخ بهره و شاخص دلار هر دو در حال کاهش هستند و افت آنها به افزایش قیمت طلا که کالایی بدون بازده است و به دلار قیمتگذاری می شود، کمک می کند. 
شاخص دلار اکنون 9 درصد کاهش یافته است و شاخص اوراق بهادار 10 ساله آمریکا نیز تقریبا از رقم 2.45 درصد به کمتر از 2.2 درصد کاهش یافته است. 
افزیش تورم در سال 2016 و سپس کاهش اندک آن در سال 2017 به تداوم افزایش قیمت طلا در سال جاری کمک کرده است.
«جینا سنچز» از شرکت مشاوره ای چانتیکو گلوبال آمریکا به سی ان بی سی گفت: چنانچه در نظر بگیرید در آینده بانک مرکزی سقف جدید بدهی دولت را مشخص می کند، این سیاست موجب کاهش به مراتب بیشتر بازده اوراق قرضه خواهد شد. 
همچنین انتظار می رود کاهش شاخص دلار نیز در سال آینده ادامه داشته باشد و هر دو اینها به افزایش قیمت طلا کمک می کند. 
«فیل استرایبل» از شرکت کارگزاری آر جی او فیوچرز نیز به شبکه خبری یاد شده گفت: با توجه به نوسان قیمت طلا در سطوح بیش از یک هزار و 300 دلار به نظر می رسد فلز زرد در آینده قیمت یک هزار و 350 دلار را نیز تجربه کند. 
جمعه گذشته قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک پس از ثبت رکورد یک هزار و 301 دلار و 40 سنت در هر اونس، در پایان معاملات به سطح یک هزار و دویست و نود و هفت دلار و 90 سنت رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی