English

مدیرعامل شرکت پایانه‎های نفتی ایران؛

سالانه ۸۰۰ فروند نفتکش درپایانه نفتی خارک پهلو گیری می کند

به گفته مدیرپایانه های نفتی زیرساخت‎های اصلی شامل پهلوگاه‎ها، بازوهای بارگیری، خطوط لوله جریانی، مخازن ذخیره‎سازی و سامانه‎های اندازه‎گیری پایانه نفتی شمال نوسازی و بهسازی شده است.

سالانه ۸۰۰ فروند نفتکش درپایانه نفتی خارک پهلو گیری می کند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از وزارت نفت؛ سیدپیروز موسوی در بازدید از پایانه نفتی شمال از تلاش کارکنان این پایانه در توسعه، نوسازی و بهسازی زیرساخت‎های عملیات سوآپ نفت خام دریای خزر قدردانی کرد و افزود:  به‎روز بودن، چابکی و آمادگی شرکت پایانه‎های نفتی ایران در پیشبرد همکاری‎های منطقه‎ای دریای خزر نقش حیاتی دارد و از این رو تلاش کارکنان در حفظ و نگهداری تاسیسات حائز اهمیت است.

وی از آمادگی این شرکت برای جذب و توســعه سرمایه‎گذاری خارجی در حوزه فناوری‎های نوین ذخیره‎سازی و پایانه‎داری نفت خام، میعانات گازی و فرآورده‎های نفتی خبر داد و گفت: برخــورداری از دانش فنــی و اعتمــاد به توان متخصصان داخلــی، ۲ عامل مهم موفقیت در پروژه‎های صنعت نفت است و متخصصان فنی و عملیاتی شرکت پایانه‎هــای نفتی هم با خلاقیت و نوآوری در عملیــات و بهره‎گیــری از تجارب گذشته موفق شدند بسیاری از فعالیت‎های ساخت داخل را در زمینه تعمیرات، نوسازی و بهسازی تاسیسات طبق استانداردها و موازین ایمنی بین‎المللی انجام دهند.

ظرفیت صادرات سالانه ۷۵۰ میلیون بشکه نفت از پایانه خارک

موسوی از آمادگی این شرکت برای افزایش ظرفیت صادراتی تاسیسات پایانه نفتی خارک هم خبر داد و یادآور شد: سالانه ۸۰۰ فروند نفتکش در این پایانه پهلودهی و عملیات ارسال و تحویل‎دهی نفت خام به این تعداد نفتکش انجام می شود.

وی بر حفظ انسجام و نظم عملیاتی در همه بخش‎های دریافت، ذخیره‎سازی، انتقال و بارگیری نفت خام، میعانات گازی و فرآورده‎های نفتی تاکید کرد و با اشاره به اهمیت انجام صحیح عملیات دریایی به‎منظور اجرای دقیق فرآیندهای عملیاتی صادرات نفت خام کشور گفت: هم‎اکنون برای پهلودهی و جداسازی نفتکش‎ها از شناورهایی با سیستم رانش ASD که مجهیز به فناوری‎های روز است استفاده می شود و از این رو ضریب امنیت و ایمنی عملیات دریایی در همه شرایط آب و هوایی اطمینان بخش است. 

موسوی ادامه داد: در زمستان پارسال، با استفاده از این شناورها توانستیم با انجام عملیات دریایی و پهلودهی هشت فروند نفتکش در شرایط بد آب و هوایی، نفت خام صادراتی را به مشتریان خود تحویل دهیم.

وی گفت: با توجه به برنامه‎ریزی انجام شده توسط شرکت ملی نفت ایران و با هدف پاسخگویی به مشتریان نفت خام ایران، ظرفیت نفت خام صادراتی از طریق پایانه نفتی خارک روزانه حدود ۲ میلیون بشکه و سالانه حدود ۷۵۰ میلیون بشکه است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه