English

روسیه وارث بدهی ۲ میلیارد یورویی اسار اویل هند به ایران شد

شرکت رزنفت روسیه که شرکت اسار اویل هند را خریداری کرده است باید مبلغ ۲ میلیارد یورو، معادل ۲.۴ میلیارد دلار بابت خرید نفت ایران به این کشور پرداخت نمایند.

روسیه وارث بدهی ۲ میلیارد یورویی اسار اویل هند به ایران شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رویترز، شرکت رزنفت روسیه و شرکایش قرارداد 12.9 میلیارد دلاری خرید شرکت اسار اویل هند را نهایی کردند و بدین ترتیب جای پای مهمی در یکی از رو به رشد ترین بازارهای مصرف نفت جهان به دست آوردند.

این اولین قرارداد شرکت رزنفت در بخش پالایشگاهی آسیا به شمار می رود و بزرگترین فروش خارجی یک شرکت هندی به شمار می رود. این قرارداد که بزرگترین خرید خارجی یک شرکت روس نیز به شمار می رود، موجب تقویت مناسبات اقتصادی بین روسیه و هند خواهد شد.

شرکت رزنفت که تحت اداره کرملین قرار دارد، به همراه شرکایش از جمله شرکت ترافیگورا و صندوق روسی یو سی پی 98.26 درصد از سهام شرکت اسار اویل را خریداری کرده اند. بقیه سهام این شرکت در اختیار سرمایه گذاران خرد باقی خواهد ماند.

ایگور سچین، مدیر شرکت رزنفت گفت: «(رزنفت) وارد بازار با پتانسیل بالا و در حال رشد آسیا و اقیانوسیه شده است.

اکنون مالکان جدید شرکت اسار اویل 600 میلیون دلار بدهی این شرکت به بانک های هندی را تسویه خواهند کرد و همچنین باید مبلغ 2 میلیارد یورو، معادل 2.4 میلیارد دلار بابت خرید نفت از ایران پرداخت نمایند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه