English

معاون برنامه ریزى و اقتصادى وزارت جهاد کشاورزى در حاشیه نمایشگاه صنعت میوه ؛

اختصاص ٢ هزار میلیارد تومان تسهیلات به کشاورزان / ٤هزار میلیارد تومان از مطالبات گندم کاران پرداخت نشده است

معاون برنامه ریزى و اقتصادى وزارت جهاد کشاورزى گفت:سال گذشته بیش از ٢ هزار میلیارد تومان تسهیلات ریالی به کشاورزان اختصاص پیدا کرد که عمده آن جذب شد.

اختصاص ٢ هزار میلیارد تومان تسهیلات به کشاورزان / ٤هزار میلیارد تومان از مطالبات گندم کاران پرداخت نشده است

به گزارش خبرنگار اقتصادى خبرگزارى موج، عبدالمهدى بخشنده در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه صندوق توسعه ملی نزدیک به ۲ هزار میلیارد تومان در بانک ها برای بخش کشاورزی سپرده گذاری کرده است، گفت: ما باید طرح ها و متقاضیان را برای جذب این تسهیلات یا سرمایه معرفی کنیم از همین رو سال گذشته حدود ۲ هزار میلیارد تومان از سوی صندوق توسعه ملی به طرح های کشاورزی اختصاص یافت که عمده آن جذب شده است.

به گفته وی امسال تسهیلات به کشاورزان امسال افزایش مى یابد.

معاون وزیر جهاد کشاورزى وزارت درباره سهم ارزی از منابع صندوق توسعه ملی دارد، توضیح داد: سال گذشته از این محل، نزدیک به یک میلیارد دلار در اختیار بانک کشاورزی قرارگرفت تا آن دسته از تولیدکنندگانی که نیاز به واردات تجهیزات کشاورزی دارند، از این تسهیلات استفاده کنند.

 بخشنده یاد آور شد:متقاضیانی که می خواهند در پرورش ماهی در قفس، خرید کشتی های صیادی و صنایع غذایی و بسته بندی و مکانیزاسیون که طرح هایشان به تصویب رسیده، از منابع ارزی این صندوق تامین شود و درصورت تصویب این طرح ها در وزارت جهاد کشاورزی متقاضیان به بانک های عامل معرفی می شوند بدون هیچ محدودیتی استفاده شود.

پرداخت بیش از ٧هزار میلیارد تومان از مطالبات کشاورزان

بخشنده همچنین در خصوص وضعیت پرداخت مطالبات کشاورزان توضیح داد:خرید گندم تا ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تن به ارزش حدود ۱۱ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسیده است که بر اساس مصوبه دولت هر کشاورزی که محصول خود را به دولت فروخته، ۵۰ درصد مطالبات خود را تاکنون دریافت کرده و مابقی آن نیز به تدریج پرداخت می‌شود.

معاون برنامه ریزى وزارت جهاد با بیان تاکنون بیش از ۷ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از منابع مختلف به گندم‌کاران پرداخت شده است افزود:۴ هزار میلیارد تومان از مطالبات کشاورزان باقی مانده که به زودی تامین و پرداخت می‌شود.

به گفته وی تاکنون بیش از ۹۷ درصد مطالبات تولیدکنندگان دانه‌های روغنی (کلزا) پرداخت شده و تا چند روز آینده مابقی آن نیز به حساب آنها واریز می‌شود و همچنین بر اساس آخرین اطلاعات دریافت شده همچنین ۶۸ تا ۷۰ درصد بهای محصول‌هاى چای کاران پرداخت شده است که به زودی مابقى آن پرداخت مى شود.

گوشت گرم وارداتى کیلویی ٣٣ هزار تومان

معاون برنامه‌ریزی اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی همچنین درباره مازاد تولید در محصولاتی مانند مرغ، تخم‌مرغ و واردات گوشت قرمز پرداخت و افزود: قیمت گوشت منجمد وارداتی نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نکرده است و گوشت گوسفندی وارداتی گرم بسته به مبدا آن از کیلویی ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۳۳ هزار تومان در میادین و فروشگاه‌های زنجیره ای به فروش می‌رسد

وی تصریح کرد:موضوع گرانى در سطح خرده فروشی و اینکه چه اتفاقی در بازار خرده‌فروشی می‌افتد، به وزارت جهاد کشاورزی مربوط نیست ولى امید داریم با شروع دولت دوازدهم ساز و کار آن مشخص شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه