English

۲۹ محدوده اصلی اکتشافی در بخش معدن شناسایی شد

مدیر اکتشاف شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران (ایمپاسکو) گفت: ۲۹ محدوده اصلی اکتشافی شناسایی شده و ۳۸ پروژه اکتشافی در دست اقدام اجرایی یا اداری است.

۲۹ محدوده اصلی اکتشافی در بخش معدن شناسایی شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، حسام مقدم علی گفت: شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در چهار سال اخیر، ۷۰ میلیارد تومان در بخش اکتشاف سرمایه گذاری کرد که منجر به کشف ۵۶۰ میلیون تن زغال سنگ، ۳۵۰ میلیون تن سنگ آهن و پلی متال (مواد معدنی فلزی غیرآهن) شد. ارزش این ذخایر8.4 میلیارد دلار است.

وی افزود: شرکت تهیه و تولید مواد معدنی در سال ۹۵ برای نخستین بار پس از چند مرحله تلاش در راستای واگذاری محدوده‌های اکتشافی به بخش خصوصی و بهره گیری از پتانسیل مالی و تخصصی این گروه‌ها در توسعه بخش اکتشاف، موفق به واگذاری محدوده سرب ازبکوه در استان خراسان جنوبی شد که مراحل اجرایی آن در دست اقدام است.

مدیر اکتشاف شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با اشاره به اینکه این شرکت در سال گذشته ۲۴۶۴۲ متر حفاری اکتشافی انجام داد، تصریح کرد: از این میزان حفاری اکتشافی، ۵۳۰۰ متر در حوزه زغال سنگ، ۱۴۳۲۱ متر در حوزه سنگ آهن و ۵۰۲۱ متر در حوزه پلی متال صورت گرفت.

رشد دو برابری حفاری

وی افزود: حفاری‌های انجام شده در ۴ سال اخیر به بیش از ۲۱۲ هزار متر رسید، این در حالی است که میزان حفاری در ۴ سال پیش از آن، به ۱۰۲ هزار متر رسیده بود. به طور میانگین طی دوره ۳ ساله اخیر، ۵۲ درصد از حفاری گمانه‌های اکتشافی، ۴۹ درصد از فرآیند تهیه نقشه در مقیاس‌های مختلف، ۴۲ درصد ژئوفیزیک انجام شده، ۴۴ درصد ترانشه و چاهک‌های حفر شده و ۳۹ درصد مرحله نمونه برداری و آنالیز، مطابق سیاست‌ها و به نیابت از ایمیدرو توسط این شرکت به انجام رسیده است.

مقدم علی با اشاره به مطالعات ژئوفیزیک در شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران گفت: این شرکت با بهره گیری از خدمات مشاوران خارجی در راستای دستیابی به روش‌های تلفیقی از قبیل: EM و AMT برنامه ریزی و حفاری عمیق‌ترین گمانه اکتشافی در آنومالی‌های عمیق سنگ آهن تا عمق ۱۸۰۰ متر را در حال انجام دارد.

وی افزود: از دیگر اقدامات شاخص انجام شده در شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، همکاری با سازمان زمین شناسی کشور و شعب تابعه آن در مراحل شناسایی و پی جویی به خصوص در پهنه‌های اکتشافی و نواحی مستعد است و همکاری سازنده با سازمان انرژی اتمی در محدوده مشترک بر اساس آیین نامه اختلاط، از دیگر همکاری‌های مشترک ایمپاسکو با سازمان‌های دیگر در راستای توسعه فعالیت‌های اکتشافی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه