English

مدیرعامل رجا؛

نباید شرکت راه‌آهن همزمان وظایف حاکمیتی و اجرایی داشته باشد

مدیرعامل شرکت قطارهای مسافری رجا گفت: توسعه خصوصی سازی در صنعت ریلی مسافری کشور بدون جدا کردن و تفکیک وظایف حاکمیتی از بخش تصدی گری و اپراتوری امکان پذیر نیست.

نباید شرکت راه‌آهن همزمان وظایف حاکمیتی و اجرایی داشته باشد

به گزارش خبرگزاری موج، محمد رجبی اظهار کرد: برای توسعه خصوصی سازی در صنعت ریلی مسافری، شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با وظیفه اجرایی و اپراتوری همزمان، نباید نقش حاکمیتی و دستوری داشته باشد.

وی گفت: بخش خصوصی در بخش مسافری صنعت ریلی باید اختیارات بیشتری نسبت به شرایط فعلی داشته باشد تا بتواند نسبت به عرضه و تقاضا قطارهایش را کم یا زیاد کند.

وی خاطرنشان کرد: مرجع تنظیم مقررات به عنوان نماینده دولت و بخش حاکمیتی به تعیین ضوابط و مقررات و آیین نامه ها در حوزه مسافری ریلی می پردازد تا نظارت ها را بر این اساس انجام دهد و نباید به گونه کنونی خود را رقیب بخش خصوصی بداند.

این فعال صنفی صنعت حمل و نقل ریلی تأکید کرد: وقتی شرکت های خصوصی امکان مانور دادن در ارائه خدمات گوناگون با قیمت های مختلف بر اساس عرضه و تقاضا یا حذف و اضافه کردن قطارهایشان را نداشته باشند عملا امکان مدیریت در هزینه و درآمدهای خود را ندارند.

رجبی از زیان ده بودن بخش مسافری ریلی در اکثر کشورها حتی کشورهای توسعه یافته یاد کرد و گفت: بخش مسافری ریلی باید از طرف دولت حمایت خوبی شود تا شرکت های خصوصی فعال در این صنعت شکل بگیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه