English

شرایط ۱۳ فرصت شغلی در بخش تولید و توزیع در استان مرکزی فراهم است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: پیش بینی این است که با تداوم اجرای طرح رونق تولید، امسال بیش از 13هزار شغل در حوزه تولید، صنعت و اصناف استان مرکزی ایجاد شود.

شرایط 13 فرصت شغلی در بخش تولید و توزیع در استان مرکزی فراهم است

به گزارش خبرگزاری موج ، محمدرضا حاجی پور عصر چهارشنبه در پنجاه و ششمین نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان مرکزی و سیزدهمین نشست سال جاری در اراک، اظهار داشت: در سال گذشته طرح رونق تولید با رویکرد توجه به بنگاه های کوچک و متوسط توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت آغاز شد.

وی افزود: مقرر شد هفت هزار و 500 واحد تولیدی از این طرح استفاده کنند و منابع مالی به میزان 16هزار میلیارد تومان برای آنها در نظر گرفته شده بود در حالی که واحدهای بهره مند شده از این طرح در کشور به 25 هزار واحد رسیدند و در استان مرکزی نیز یک هزار و 66 واحد با تسهیلات 717 میلیارد تومان بوده به این واحدها تخصیص داده شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی بیان داشت: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی در سال جاری توانست با توجه به پرونده های مطرح شده در سال گذشته، علاوه بر پرداخت های موجود، حدود 30 پرونده به مبلغ 33 میلیارد تومان دیگر را هم پرداخت کند.

حاجی پور خاطرنشان ساخت: در سال جاری واحدهای تولیدی استان حدود 25 درصد افزایش ظرفیت تولید را تجربه کردند و با اجرای طرح رونق تولید، علاوه بر حفظ اشتغال 15هزار نفری موجود، برای 600 نفر دیگر اشتغال زایی شد.

وی ادامه داد: در سال جاری، قرار بر این است که سرمایه در گردش 10 هزار واحد صنعتی در کل کشور تامین شود و شش هزار طرح با پیشرفت بالای 60 درصد تکمیل شوند که 20 هزار میلیارد تومان اعتبار به این طرح اختصاص داده شده و در استان مرکزی 20 واحد بالای 60 درصد پیشرفت وجود دارد که شامل این طرح هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی تصریح کرد: در سال جاری بازسازی و نوسازی صنایع نیز به طرح رونق تولید اضافه شد که منابع اختصاص یافته برای این بخش 10هزار میلیارد تومان در سطح کشور بوده و همچنین هشت جلسه کارشناسی در استان مرکزی تشکیل و 176 پرونده به بانک ها ارائه شده که تنها یک پرونده از این تعداد در نظام بانکی مصوب شده است.

حاجی پور گفت: در سامانه بهین یاب، حدود 816 واحد صنعتی استان مرکزی برای تسهیلات ثبت نام کرده اند که شامل 263 فقره درخواست تسهیلات سرمایه در گردش، 58 مورد سرمایه ثابت، 71 درخواست برای بازسازی و نوسازی صنایع، 383 فقره سرمایه در گردش در حوزه جهاد کشاورزی و 41 فقره سرمایه ثابت برای جهاد کشاورزی است.

وی افزود: استان مرکزی از لحاظ تعداد ثبت نام در این سامانه، در رده هفتم قرار دارد و در بحث معرفی این صنایع به بانک ها رتبه سوم و از نظر مبالغ پرداختی انتقالی از سال گذشته به سال جاری در جایگاه نهم کشور قرار دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی تشریح کرد: با همکاری دفتر جذب سرمایه گذاری استانداری مرکزی، بر اساس ابلاغیه وزارت خانه، توزیع اعتباری سه هزار و 909 میلیارد تومان سرمایه در گردش، 192 میلیارد تومان سرمایه ثابت و 280 میلیارد تومان برای بازسازی و نوسازی صنایع ابلاغ شده است.

حاجی پور اظهار داشت: در سال ۹۴، در حوزه صدور پروانه های تحقیق و توسعه، استان مرکزی در رده 28 کشور قرار گرفت که با توجه به پتانسیل موجود به عنوان یک استان صنعتی، این رده شایسته استان مرکزی نبود و در همین راستا در سال گذشته با تلاش در سطح آموزش و آشنایی واحدهای تولیدی با تحقیق و توسعه، توانستیم رتبه سوم کشوری را به دست آوریم و بر اساس آخرین آمار معاونت آموزش و پرورش وزارت صنعت، استان مرکزی در سه ماه اول امسال در جایگاه اول کشور قرار دارد.

وی ادامه داد: اعتبار استان مرکزی در سال گذشته از تسهیلات یوزانس 65 میلیون دلار بود که در رایزنی با وزارت خانه، این مبلغ به 122 دلار افزایش یافت که این تسهیلات برای 127 واحد صنعتی در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی در پایان بیان کرد: در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید نیز حدود یک هزار و 519 پرونده در 105 جلسه ستاد در سال گذشته بررسی شد که یک هزار و 873 مصوبه داشت و در سیستم بانکی 60 درصد و در دستگاه های دولتی 80 درصد اجرایی و عملیاتی شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی