English

در بندر صادراتی تمبک پارس جنوبی؛

ساخت انبارهای مکانیزه ۴۴ هزار تنی گوگرد آغاز شد

سرپرست طرح های پشتیبانی نفت و گاز شرکت نفت وگاز پارس گفت: عملیات ساخت 2 انبار مکانیزه ذخیره سازی گوگرد هرکدام با ظرفیت 44 هزار تن در بندر خدماتی، صادراتی تمبک آغاز شد.

ساخت انبارهای مکانیزه 44 هزار تنی گوگرد آغاز شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس سید محی الدین جعفری افزود: عملیات بتن ریزی این سوله ها، پس از انجام تراکم دینامیکی و تست های مرتبط با آمادگی زمین برای احداث تاسیسات مربوطه آغاز شده است.

وی با بیان اینکه عملیات احداث انبارهای ذخیره سازی گوگرد در بخش بازوی شرقی بندر خدماتی و صادراتی تمبک به طول یکهزارو 775 متر در دست احداث است، ادامه داد: انبارهای یادشده و پایانه صادراتی گوگرد این بندر، با هدف صادرات گوگرد برای شناورهای 5 تا 50 هزار تنی و با ظرفیت بارگیری روزانه یکهزارو 400 تن احداث می شود.

وی اجرای عملیات انبارش این طرح را تمام ایرانی عنوان کرد و گفت: در بخش طراحی، مهندسی و ساخت آن نیز از توان متخصصان داخلی بهره گرفته شده است.

وی بیان کرد: پس از اجرای مناقصه ساخت سوله ها، یک شرکت ایرانی ساخت حدود 2 هزارو 800 تن اسکلت فلزی را آغاز کرده که پس از تکمیل، این سازه ها برای نصب روی پیکربندی بتنی انبارهای گوگرد به محل پروژه منتقل می شوند.

جعفری، احداث 2 پست اسکله ال پی جی در بازوی غربی این بندر را از دیگر برنامه های مهم و در دستور کار کارفرما عنوان کرد و افزود: با تکمیل این طرح راهبردی شرکت ملی نفت ایران در پارس جنوبی، صادرات بخش عمده ای از منابع هیدروکربوری این منطقه تعیین تکلیف شده و پروپان و بوتان فازهای مستقر در پارس 2 ( پارس کنگان) از طریق این پایانه ها بارگیری و صادر خواهد شد.

بندر خدماتی و صادراتی تمبک در منطقه پارس جنوبی حداکثر با عمق 37 متر، عمیق ترین بندر ایران و خاورمیانه به شمار می رود.

2پست اسکله صادرات ال پی جی هر یک با توانایی پهلودهی کشتی هایی با ظرفیت بارگیری حدود 5 تا 60 هزارتن گاز مایع، اسکله مدرن بارگیری و صادرات گوگرد با ظرفیت بارگیری 2هزار تن در ساعت، 2 انبار ذخیره سازی گوگرد هر کدام با ظرفیت 44 هزار تن، 2 موج شکن غربی و شرقی، سایت اداری و مسکونی ازجمله بخش های عملیاتی این بندر است.

قرارداد اجرای این طرح، سال 92 از طرف شرکت نفت و گاز پارس به عنوان کارفرما و نماینده شرکت ملی نفت ایران به قرارگاه خاتم الانبیا(ص) واگذار شده و شرکت عمران ساحل نیز به عنوان پیمانکار اجرای این طرح در حال فعالیت است.

افزون بر این بخش عملیات طراحی و اجرایی پایانه صادرات ال پی جی توسط پیمانکار فاز پالایشگاهی 22 تا 24 در دست اجراست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه