English

سهم ۴۲ درصدی صنایع کوچک در اشتغال‌زایی کشور

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک از اشتغال یک میلیون و 300 هزار نفر در صنایع کوچک در سطح کشور خبر داد.

سهم 42 درصدی صنایع کوچک در اشتغال‌زایی کشور

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران،علی یزدانی در همایش روز صنایع کوچک با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در زمینه لزوم اهتمام و توجه بیشتر به صنایع کوچک گفت: معظم له در فرمایشات خود خواستار احیا و زنده کردن تولید داخلی و حمایت از صنایع کوچک شده اند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت صنایع کوچک در اقتصاد ملی گفت :صنایع کوچک با سهم 96درصدی از صنایع ،از کثرت بالایی در کشور برخوردارند که در توسعه پایدار و توسعه متوازن منطقه ای و جلوگیری از بیکاری و مهارجرت نقش برجسته دارند.

وی از اشتغال یک میلیون و 300 هزار نفر در صنایع کوچک در سطح کشور خبر داد و گفت: این صنایع در ایجاد اشتغال و کارآفرینی کشوربا سهم 42درصدی نقشی مهم دارند.

یزدانی نقش صنایع کوچک در تحقق اقتصاد مقاومتی را مهم دانست و گفت :این صنایع کارکرد های مختلفی در زمینه های درون گرایی ،برون گرایی مردمی بودن ،اقتصاددانش بنیان و عدالت محوری دارند که این شاخص ها تجلی گر تحقق اقتصاد مقاوتی است.

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در ادامه با اشاره به برخی دستاوردهای این سازمان در در دولت یازدهم از انعقاد 14797 فقره قرارداد سرمایه‌گذاری در شهرکها و نواحی صنعتی خبردادوگفت:در این 4سال 8099 واحد صنعتی با اشتغال 132196 نفرنیز به بهره برداری رسیدند و 3468 واحد صنعتی غیرفعال نیز با اشتغال 57460 نفر مجددا راه اندازی شدند.

یزدانی همچنین از انجام 89 مورد سرمایه‌گذاری خارجی به ارزش ۱.۸۴ میلیارد دلار و با اشتغالی بالغ بر 5639 نفر در شهرکها و نواحی صنعتی کشوردر 4سال دولت تدبیر و امید خبرداد.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های ایران در بخش دیگری از سخنان خود از تلاش های مهندس نعمت زاده وزیر صنعت ،معدن و تجارت در اعتلای بخش صنعت و تجارت ایران قدردانی کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه