English

وزیر صنعت:

تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت درست نیست

وزیر صنعت, معدن و تجارت تصریح کرد که تفکیک این وزارت خانه اقدام درستی نیست و بهتر است که به همین منوال ادامه پیدا کند.

تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت درست نیست

به گزارش خبرگزاری موج محمدرضا نعمت‌زاده امروز 19 مرداد در مراسم حمایت از صنایع کوچک و متوسط گفت: یکی از اقداماتی که در دولت یازدهم انجام شد، تصویب روز حمایت از صنایع کوچک بود که نشانگر اهمیت دادن به این بخش است.

وی افزود: در سال‌های اخیر تولید جزو اولویت‌ها بوده است و در همین راستا در سال قبل طرح رونق تولید برای اعطای تسهیلات به واحدهای صنعتی ابلاغ شد و امسال این طرح ادامه یافته است.

وزیر صنعت با اشاره به ادغام وزارت صنعت و بازرگانی عنوان کرد: این کار باعث شد تا همه تولیدکنندگان در بخش علی مختلف به یک چشم دیده شوند، هر چند اصناف از مزایای بیشتری برخوردارند.

وی اضافه کرد: اگر یک کالایی با کیفیت تولید شود کار مقدسی است و ما هم تلاش می کنیم تا موانع را بر طرف کنیم.

نعمت زاده ادامه داد: بسیاری از واحدهای بزرگ صنعتی کار خود را با یک بنگاه کوچک اقتصادی آغاز کردند و امروز چند هزار شاغل در شرکت های آنها مشغول به کار هستند و بیشتر شرکت‌های دولتی که ایجاد می‌شوند، موفق نبوده و در قالب شرکت های خصوصی مشکلاتی را ایجاد کرده اند. رفع موانع تولید برای بهبود وضعیت تولید در دستور کار بوده اما به هر حال مشکلات همچنان ادامه دارد و بزرگترین سرمایه یک واحد تولیدی صبر است که امیدواریم مشکلات به زودی حل شود.

وی اضافه کرد: معتقدم باقی ماندن وزارت صنعت، معدن و تجارت به همین منوال مهم است و تفکیک آن درست نیست چرا که بسیاری از کشورهای صنعتی حتی وزارتخانه‌های اقتصادی از جمله صنعت و کشاورزی را تحت عنوان وزارت اقتصاد برای سیاست گذاری بهتر تجمیع کرده اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی