English

در همایش بزگداشت روز حمایت از صنایع کوچک؛

سخنگوى کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:رتبه کشور در فضاى کسب و کار نسبت به گذشته بدتر شده است

سخنگوى کمسیون برنامه و بودجه مجلس شوراى اسلامى با بیان اینکه در حال حاضر کشور در رکود اقتصادى است گفت:در شرایط رکود یکى از بخش هایى که آسیب هاى جدیدى می بیند بنگاه هاى کوچک و متوسط است.

سخنگوى کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:رتبه کشور در فضاى کسب و کار نسبت به گذشته بدتر شده است

به گزارش خبرنگاراقتصادى خبرگزاری موج، سخنگوى کمیسیون برنامه و بودجه شوراى اسلامى در همایش بزرگداشت روز حمایت ازصنایع کوچک افزود:نگاه خوبى در بخش حمایت از صنعت دولت انجام داده است.

غلامرضا کاتب با اشاره به مطالعات اخیر در ١٠٤ کشور جهان در بحث اشتغال عنوان کرد:صنایع کوچک و متوسط بیشترین سهم اشتغال را می تواند داشته باشد.

وى ادامه داد:در شرایطى که چالش اصلى کشورمان اشتغال است رکود بنگاه هاى کوچک و متوسط آسیب هایی را به اقتصاد کشور می زند.

کاتب با بیان اینکه ١٧٠ هزار شغل در برنامه ششم دولت باید إیجاد کند تصریح کرد:متاسفانه رتبه کشور در فضاى کسب و کار در ٤سال گذشته نه تنها بهتر نشده بلکه بدتر هم شده است.

عضو مجلس شوراى اسلامى با اشاره به اینکه دولت باید هزینه هاى بنگاه هاى کوچک را کاهش دهد اظهار کرد:افزایش قیمت خدمات به نفع تولید کنندگان داخلى کشور نیست.

کاتب خاطر نشان کرد:افزایش رقابت پذیرى اقتصادى کشور نسبت به دولت دهم افزایش یافته است و خوشبختانه گام هاى مثبتى برداشته شده و رتبه کشورمان از ١٣٨ کشور جهان رتبه ٧٦ را کسب کرده است.

به گفته کاتب دولت دوازدهم باید در ٦ ماه اول خود اولویت هاى صنایع را مشخص کند.

وی همچنین به تسهیلات بانکى که باید در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد پرداخت و گفت:سیستم بانکى باید بپذیرد که نرخ سود بانکى را کاهش و به ١٥ درصد برساند.

این عضو مجلس شوراى اسلامى تصریح کرد: نظام بانکى باید تولید محور باشد نه سود محور.همچنین باید تسهیلات ارزان قیمت به بانک هاى عامل و تعاونى ها پرداخت شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی