English

موج گزارش می دهد؛

گرانی مرغ به تخم مرغ ها سرایت کرد

بعد از افزایش قیمت مرغ چند روزی است که گرانی تخم مرغ ها را در سطح شهر شاهد هستیم این در حالی است مسوولین خبر از ثبات قیمت این محصول پروتیئنی را می دهند.

گرانی مرغ به تخم مرغ ها سرایت کرد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، از سال گذشته که کشور با شیوع آنفلوانزا دست و پنجه نرم می کرد زمزمه های از گرانی تخم مرغ به گوش می رسید تا جایی که بعد از گذشت 6 ماه در برخی از مناطق پایتخت  می بینیم قیمت تخم مرغ به کیلویی 15 تا 16 هزار تومان رسیده است. این درحالی است که مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران چندی پیش از آغاز طرح تنظیم بازار تخم مرغ در سراسر کشور خبرداده بود و اظهارداشت: شانه 30 تایی تخم مرغ با همکاری اتحادیه‌های تولیدی و سازمان میادین تره بار با  قیمت یازده هزار و 900 تومان به مصرف کنندگان عرضه می‌شود و محدودیت عرضه تخم مرغ نداریم و به هر میزان که نیاز باشد در کشور توزیع می کنیم.

ترکاشوند با اشاره به اینکه تا حدود یک ماه پیش قیمت هر شانه تخم مرغ درب مرغداری 3500 تومان بوده و این نرخ هزار تومان پایین‌تر از قیمت اقتصادی خود  عرضه شده است،توضیح داد:متاسفانه طی بررسی های انجام شده از بازار قیمت هر شانه 30 تایی تخم مرغ به بیش از 15 هزار تومان هم رسید که این مبلغ مورد تایید نیست.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب ومنابع طبیعی مجلس هم گرانی اخیر تخم مرغ را ناشی از حضور واسطه های بی نام ونشان عنوان کرد و گفت: باید زنجیره تولید تخم مرغ کامل و بهم پیوسته شود و تا زمانی که دلالان را از بازار تخم مرغ حذف نکنیم وضع به همین منوال پیش می رود. 

به گفته نماینده مردم شازند تکمیل نبودن زنجیره تولید بازار مرغ و تخم مرغ  مانعی برای تنظیم سراسری نرخ  فرآورده های مرغی دربازار تلقی می شود و فروش تخم‌مرغ  بدون برند و شناسنامه مانع نرخ گذاری منطقی تخم مرغ  بر مبنای محل تولید تا  فروش در بازار مصرفی می شود.

تخم مرغ

ابراهیمی در پاسخ به این  سوال که آیا شیوع آنفولانزا باعث افزایش قیمت تخم مرغ شده است اظهار داشت: خسارت های آنفولانزا  بهانه ای برای نجومی شدن تخم مرغ در بازار نیست و باید راهکاری برای حذف دلالان انجام دهیم، اما تنش گرما و شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان را از مهمترین عوامل تاثیرگذار در قیمت تخم مرغ می توان تلقی کرد.

طی گزارش های میدانی خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج که از برخی از مغازه های مرکز شهر و فروشگاه ها داشته نرخ یک شانه تخم مرغ بین 14 تا 15 هزار و 500 بوده است و بسیاری از فروشندگان علت گرانی این محصول را بازار سیاه و گرمای هوا اعلام کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه