English

برنامه روسیه برای استفاده از هواپیماهای مسافربری تولید این کشور

طرح‌های حمایتی دولت روسیه برای خرید هواپیماهای خارجی متوقف می شود.

برنامه روسیه برای استفاده از هواپیماهای مسافربری تولید این کشور

به گزارش خبرگزاری موج از شبکه اول روسیه، دیمیتری راگازین معاون نخست وزیر روسیه گفت: از سال ۲۰۱۹ میلادی برنامه حمایتی دولت و معافیت های مالیاتی برای خرید هواپیماهای مسافربری خارجی به این کشور متوقف می شود.

وی افزود: ما در حال حاضر سالانه ۳۰ فروند هواپیمای مسافربری تولید می کنیم که ۲۵ برابر کمتر از میزان تولید کمپانی های رقیب ما یعنی ایرباس و بوئینگ است.

راگازین ادامه داد: براساس برنامه تهیه شده تا سال ۲۰۲۵ میلادی ۱۱۰ فروند هواپیمای مسافربری در روسیه تولید می شود که این تعداد در زمان شوروی سابق ۷۵ فروند در سال بود.

وی با اشاره به هواپیمای جدید مسافربری تولید روسیه با نام MC-۲۱ گفت:  هزینه تولید این هواپیمای جدید و مدرن بیش از بیست درصد ارزانتر از مدل های مشابه خارجی است، با این حال روسیه پول زیادی را سالانه برای خرید و اجاره هواپیماهای تولید خارج از دست می دهد و مالیات بسیار محدودی نیز برای استفاده از هواپیماهای خارجی در خطوط داخلی خود می گیرد که این برنامه بزودی متوقف می شود.

به گفته معاون نخست وزیر روسیه، این کشور از سال ۲۰۱۳ میلادی ۳۶۷ فروند هواپیمای مسافربری خارجی از بوئینگ و ایرباس خریداری کرده که بیش از ۴۷۰ میلیارد روبل هزینه در برداشته است و این سیاست باعث کاهش تولید و فروش هواپیماهای داخلی روسیه شده است و به بسیاری از صنایع داخلی این کشور ضربه زده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه