English

مدیرعامل راه آهن گزارش داد؛

پایش مستمر نقاط بحرانی شبکه ریلی

مدیرعامل راه آهن در چهارمین جلسه ستاد ارتقای ایمنی در سال جاری، بر پایش مستمر نقاط بحرانی شبکه ریلی و ارائه گزارش آن تاکید کرد.

پایش مستمر نقاط بحرانی شبکه ریلی

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، سعید محمدزاده گفت: افراد در انجام امور و وظایف محوله، همه نکات را با دقت و جدیت پیگیری کنند زیرا این مهم ترین وظیفه ما در راه آهن است.

وی با بیان اینکه باید موضوع ایمنی سرلوحه فعالیتها قرار بگیرد خاطرنشان کرد: اگر در موضوع ایمنی خدشه ای وارد شود در سایر قسمت های سازمان نیز مشکلاتی بوجود می آید.

وی ادامه داد: به منظور ارتقا ایمنی، هیچ ثانیه و لحظه‌ای در صنعت ریلی نباید مورد غفلت قرار گیرد زیرا تغییرات آب و هوایی و فصول، موجب تغییر رفتار در زیرساختهای ریلی می شود که بایستی با دقت این مسائل را بررسی کرد همانگونه که سال گذشته برغم برف و سرمای شدید، به دلیل آمادگی کامل مجموعه راه آهن، مشکلی بوجود نیامد.

مدیرعامل راه آهن با اشاره به حوادث برخورد عابر با وسایل نقلیه ریلی گفت: هر چند این سوانح چون در حریم راه آهن رخ می دهد طبق قانون، شرکت راه آهن مقصر شناخته نمی شود اما روابط عمومی راه آهن باید انجام اقدامات فرهنگی و آموزشی در زمینه آموزش ساکنان و دانش آموزان حاشیه خطوط را بیش از گذشته مورد توجه قرار دهد.

وی ادامه داد: در همین راستا با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و شبکه های استانی به آموزش مردم اقدام شود همچنین مدیران مناطق با برگزاری جلسات متعدد با مدیران آموزش و پرورش استان، ائمه جماعات و مدیران صدا و سیما اطلاع رسانی های لازم را انجام دهند تا شاهد کاهش سوانح برخورد عابر با وسایل ریلی باشیم.

رئیس هیات مدیره راه آهن تاکید کرد: نقاط بحرانی شبکه ریلی که نیازمند پایش است توسط مدیران مناطق مشخص شده و اگر در کوتاه مدت قابل برطرف شدن است رفع شود در غیر اینصورت اطلاعات آن جمع آوری و گزارش پایش مستمر آن نقاط ارائه شود.

مدیرعامل راه آهن ضمن قدردانی از تلاش شبانه روزی همکاران شرکت راه آهن که در این فصل گرما و شرایط آب و هوایی سخت در سراسر شبکه ریلی مشغول فعالیت هستند، خواستار توجه ویژه به موضوع آموزش نیروی انسانی شد.

محمدزاده ادامه داد: ریشه سوانح ناشی از خطای انسانی، عدم رعایت مقررات است و تمامی همکاران باید بر مبنای ضوابط و مقررات و نه حسب نظر و سلیقه شخصی، عمل کرده و به قوانین پایبند باشند.

مدیرعامل راه آهن بر افزایش نظارت دقیق، مستمر و روزانه بر شبکه خطوط و ناوگان، توجه ویژه به پست بازدیدها در حوزه ناوگان، اعزام گروه های نظارت به طول خط، توجه به حوزه نگهداری خطوط، سرعت در اجرای پروژه ها، نگهداری از امکانات موجود و توجه جدی به تقاطع های همسطح و غیر همسطح تاکید کرد.

توجه به وضعیت سوزنها در حوزه بهره برداری و نگه داشت، مدیریت عبور عابر از روی خط آهن جهت پیشگیری از برخورد با وسایل نقلیه ریلی، اطلاع رسانی مناسب و ارائه آموزشهای لازم به ساکنین و دانش آموزان مدارس حاشیه خطوط از دیگر تاکیدات مدیرعامل راه آهن در چهارمین جلسه ستاد ارتقا ایمنی بود.

در این جلسه همچنین گزارشی از مطالعه وضعیت گذرگاه های نواحی شمال و شمالشرق 1توسط مرتضی باقری مشاور ویژه وزیر راه و شهرسازی و برنامه های ایمنی برخی مناطق  در دو هفته گذشته، توسط مدیران مناطق ارائه شد.

بررسی وضعیت گذرگاههای همسطح و غیر همسطح، مدیریت تلاقی قطارهای حومه ای، برگزاری آموزش های عملی برای کارکنان سیر و حرکت و افزایش نظارت های محسوس و نامحسوس بر فعالیتهای کارکنان طول خط ؛ از اقدامات و برنامه های ضربتی مناطق راه آهن در این مدت ذکر شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه