English

صادرات ال پی جی ایران رکورد زد

صادرات ال پی جی ایران در ماه جولای با رشدی ۳۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۳۸۱ هزار و ۵۰۰ تن رسید و رکورد قبلی یعنی صادرات ۳۶۰ هزار تنی در ماه ژانویه را شکست.

صادرات ال پی جی ایران رکورد زد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از پایگاه خبری پلاتس، منابع کتیرانی و تجاری گفتند: صادرات ال پی جی ایران در ماه جولای با رشدی 39 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 381 هزار و 500 تن رسیده است. این رقم بالاتر از صادرات 274 هزار تنی ماه ژوئن است و رکورد قبلی یعنی صادرات 360 هزار تنی در ماه ژانویه را نیز شکسته است.

آمارهای کشتیرانی نشان می دهد، صادرات ال پی جی ایران در طی بازه زمانی ژانویه تا جولای مجموعا به حدود 1.94 میلیون تن رسیده که 968 هزار تن آن به چین و محموله هایی نیز به اندونزی ارسال شده است.

ارسال ال پی جی به اندونزی بعد از امضای قرارداد شرکت پرتامینا و شرکت ملی نفت ایران در ماه می سال گذشته صورت می گیرد. بر اساس این قرارداد، ایران متعهد شده 600 هزار تن ال پی جی در قالب 14 محموله در طی سال 17-2016 به اندونزی صادر کند.

در قالب این قرارداد، شرکت پرتامینا در اکتبر گذشته، اولین محموله 44 هزار تنی ال پی جی خود را با یک سوپر تانکر از ایران دریافت کرد. پس از آن، پرتامینا محموله های دیگری در ماه های نوامبر، دسامبر، اواخر ژانویه/اوایل فوریه، مارس و می از ایران دریافت کرده است.

همه این محموله ها از بندر عسلویه ایران بارگیری شده اند.

پرتامینا بزرگترین محموله های خود را در ماه های ژوئن و جولای دریافت کرده است.

یک تانکر دیگر شرکت پرتامینا با ظرفیت 50 هزار و 500 تن در حال حاضر در بندر عسلویه پهلوگیری کرده و قرار است بعد از بارگیری به سمت سواحل اندونزی حرکت کند.

دیگر خریدار فعال ال پی جی از ایران ر سال جاری، شرکت اورینتال انرژی بوده که دارای دو مجتمع دی هیدروژنیشن در چین است.

آخرین تحویل این شرکت از ایران، یک محموله 44 هزار تنی بوده که سوپرتانکر حامل این محموله هم اکنون در ساحل بندر هاینان در دریای چین جنوبی پهلو گرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه