English

وزیر نیرو:

۴۲ تصفیه خانه فاضلاب در دولت یازدهم اجرا و بهره برداری شد

وزیر نیرو با بیان اینکه توسعه شبکه‌های فاضلاب به عنوان یکی از مسائل مهم در مدیریت آب مورد توجه دولت تدبیر و امید بوده است، گفت: در چهار سال فعالیت این دولت ۴۲ تصفیه خانه فاضلاب جدید در سطح کشور اجرا شد و به بهره برداری رسید.

۴۲ تصفیه خانه فاضلاب در دولت یازدهم اجرا و بهره برداری شد

به گزارش خبرگزاری موج، حمید چیت چیان روز گذشته در آیین افتتاح مدول دوم تصفیه‌خانه خوی و شبکه ۷۵ کیلومتری انتقال فاضلاب این طرح افزود: جمع تصفیه خانه‌های کشور در ۵۴ سال گذشته ۴.۱۵ میلیون مترمکعب در شبانه روز بود و در این مدت به اندازه ۲۶ درصد ۵۰ سال پیش از فعالیت این دولت تصفیه خانه فاضلاب افتتاح شده است.  

وی با تاکید بر اینکه دولت تدبیر و امید در مدت فعالیت خود ۱.۱ میلیون مترمربع تصفیه فاضلاب به ظرفیت قبلی اضافه کرد، افزود: با وجود این توسعه در بخش تصفیه فاضلاب، هنوز با استانداردهای لازم فاصله وجود دارد و کار وزارت نیرو همچنان ادامه می‌یابد.

وزیر نیرو اظهار کرد: فاضلاب از جمله مسائل مهم در مدیریت آب است و اگر فاضلاب بدون تصفیه رها شود، موجب آلودگی محیط و به خطر افتادن سلامت جامعه می‌شود زیرا فاضلاب رها شده چهار برابر میزان خود، منابع آب را آلوده می‌کند.  

وی ادامه داد: نجات دادن آب از آلوده شدن بستگی به اجرای شبکه‌های فاضلاب داشته و پساب حاصل از تصفیه فاضلاب برای مصارف مختلف قابلیت استفاده دارد.  

وزیر نیرو با بیان اینکه آب به یک مساله حاد در کشور تبدیل شده است، گفت: ایران کشور خشک و نیمه خشک بوده و متوسط بارندگی کشور یک سوم بارش دنیاست؛ متوسط بارش در کشور ما از ۲۵۰ به ۲۴۰ میلیمتر رسیده و تمام کشور درگیر مسئله کم آبی است.  

چیت چیان افزود: کشور با توجه به کمبود بارش‌ها و درجه حرارت بالا و کاهش منابع، با افزایش مصرف آب مواجه است و این روند باید اصلاح و مدیریت شود.  

وزیر نیرو به منظور افتتاح فاز دوم سامانه جمع آوری و تصفیه فاضلاب شهر خوی، بازدید از روند احداث ۲ سد آغ‌چای و سد غازان و بررسی آخرین وضعیت احداث و بهره‌برداری این سدها به آذربایجان غربی سفر کرده است.  

برای احداث مدول دوم سامانه فاضلاب شهر خوی با ظرفیت تصفیه ۱۵ هزار متر مکعب در شبانه روز، ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است؛ این سامانه ۷۵ هزار نفر را تحت پوشش خدمات خود قرار داده و فرآیند تصفیه آن از نوع SBR است. در اجرای این سامانه ۷۴ کیلومتر شبکه جمع آوری و خط انتقال ایجاد شده و ۱۸ هزار و ۷۵۰ فقره انشعاب آب واگذار شده است؛ این طرح در سال ۱۳۸۷ شمسی به اجرا درآمده و بر اساس برنامه ریزی‌ها در سال ۱۴۱۵ شمسی تکمیل می‌شود. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه