English

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های فولاد و معدن

اجرای طرح کارورزی و آموزش در تعاونی‌های فولاد

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های سراسری فولاد و معدن کشور از تسهیل ارائه ضمانت‌نامه‌ها برای تعاونی‌ها از سوی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون خبر داد و گفت: طرح کاروزی برای آموزش به کارورزان در صنعت فولاد اجرایی می‌شود.

اجرای طرح کارورزی و آموزش در تعاونی‌های فولاد

به گزارش خبرگزاری موج، «فاضل همامی» مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های سراسری فولاد و معدن کشور، با اشاره به راهبردهای هفتگانه طرح تحول بخش تعاون اظهار داشت: طبق این راهبردها، سهم بخش تعاون باید از حدود 7 درصد به 25 درصد برسد و با توجه به اطلاعات موجود، اجرای طرح تحول تا حد زیادی پیش رفته است.

وی با اشاره به اینکه ایجاد تعاملات شبکه‌های تعاونی‌ها از اهداف طرح تحول بخش تعاون است، گفت: تعاونی‌ها در کشور حدود 300 هزار فرصت شغلی ایجاد کرده‌اند که ایجاد ارتباط مستقیم بین آنان برای رفع نیاز منجر به توسعه این بخش و در نتیجه اشتغال‌زایی بیشتر خواهد شد.

این فعال بخش تعاونی، همچنین در رابطه با ضمانت‌نامه‌های صادر شده از سوی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون، خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از تعاونی‌های زیرمجموعه این اتحادیه تنها با ارائه سفته، بیش از 20 میلیارد تومان ضمانت‌نامه دریافت کرده‌اند که در تسهیل سرمایه‌گذاری و کسب و کار آنها مؤثر بوده است.

همامی خاطرنشان کرد: حضور جدی تعاونی‌ها و فعالان این بخش در عرصه‌های مختلف اقتصادی موجب رونق این بخش خواهد شد، گفت: آقای ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از زمان تصدی این مسئولیت در نمایشگاه‌ها و رویدادهای بخش تعاون حضور پیدا کرده و از نزدیک شاهد فعالیت‌ها و کاستی‌های این بخش بوده است به طوری که در جریان این اقدامات، بسیاری از مشکلات مرتفع شده‌اند.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های سراسری فولاد و معدن کشور همچنین از اجرای طرح کارورزی برای تعاونی‌های این صنعت خبر داد و گفت: قرار شده تا اجرای طرح کارورزی با هماهنگی مدیران این صنعت اجرایی شود، به طوری که آموزش آن را اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها برعهده بگیرند.

وی ابراز امیدواری کرد تا در چهار سال آتی همانند گذشته، حمایت‌ها از بخش تعاون کشور تداوم یابد تا شاهد توسعه بیش از پیش این بخش مردمی اقتصادی کشور باشیم.

همامی از مسئولان کشور خواست تا با همکاری وزارت تعاون، در پیشبرد اهداف مربوط به راهبردهای هفتگانه طرح تحول بخش تعاون، نقش خود را ایفا کند، چرا که این راهبردها به طراحی زنجیره تأمین کالا و خدمات در درون بخش تعاونی و سازماندهی پیوندهای تجاری بین تعاونی‌ها و تقویت زنجیره ارزش افزوده و سایر بخش‌ها کمک می‌کند.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های سراسری فولاد و معدن کشور تصریح کرد: 42 درصد شاغلین بخش تعاون را تعاونی‌های تولیدی تحت پوشش دارند به طوری که تعاونی‌های کشاورزی و صنعتی بیشترین تعداد تعاونی‌ها را در این بخش به خود اختصاص داده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه