English

از اشتغالزایی ۴۰۰۰ نفری تا گسترش روابط بانکی میان ایران و روسیه

اشتغالزایی ۴۰۰۰ نفری تعاونی‌ها در تیرماه، ارائه گزارش تحلیل نظام بازار کار تا هفته آینده و بهره‌مندی ۳۱ هزار نفر از مقرری بگیران بیمه بیکاری از آموزشهای مهارتی از مهمترین اخبار هفته جاری بود.

از اشتغالزایی ۴۰۰۰ نفری تا گسترش روابط بانکی میان ایران و روسیه

به گزارش خبرگزاری موج، این هفته علی ربیعی- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی - با وزیر حمل و نقل عراق دیدار و پیشنهاد همکاری در زمینه‌های کشتیرانی و آموزش فنی و حرفه‌ای را مطرح کرد.

وی با اشاره به آمادگی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در حوزه نفتکشها ادامه داد: هم اکنون مربیان فنی و حرفه‌ای عراقی در ایران در حال گذراندن دوره‌های آموزش مهارت هستند و شرکتهای سرمایه‌گذاری برای آموزش‌های مهارت ساماندهی شده‌اند.

وزیر حمل و نقل جمهوری عراق نیز در این دیدار بر ضرورت توسعه همکاری بین ایران وعراق و گسترش همکاری در زمینه کشتیرانی و کانتینربرها تاکید کرد.

در هفته‌ای که گذشت جلسه کمیسیون تخصصی شورای عالی اشتغال و سومین کمیته فنی نظام تحلیل اطلاعات بازار کار برگزار شد و معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در راستای اجرای طرح اشتغال فراگیر پرداخت.

عیسی منصوری با اشاره به ضرورت شناسایی شاخصهای اصلی بازار کار و انجام کار کارشناسی برای دستیابی به تحلیل‌های متناسب با سیاستگذاری در حوزه اشتغال افزود: با توجه به اطلاعات خوبی که از تحلیل اطلاعات بازار کار استخراج شده و اقداماتی که در راستای اجرای طرح اشتغال فراگیر صورت گرفته امیدواریم تا هفته آینده این گزارش منتشر شود.

وی گفت: بخشی از اطلاعات نظام تحلیل بازار کار مربوط به داده‌هایی است که در بازار کار وجود دارد و بخشی دیگر مربوط به تحلیل داده‌ها و سیاستگذاری‌ها است.

ایجاد ۴۱۵۵ فرصت شغلی در بخش تعاون از دیگر خبرهای این هفته بود.

بر اساس گزارش مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در تیر ماه سال ۱۳۹۶ تعداد ۲۵۲ تعاونی و دو اتحادیه در کل کشور به ثبت رسیده که تعداد کل اعضای تعاونی‌ها ۷۹۵۱ نفر و میزان فرصت شغلی ۴۱۵۵ نفر بوده است.

ویژگیهای تعاونی‌های ثبت شده در تیرماه امسال حاکی از آن است که بیشترین تعداد تعاونی ثبت شده مربوط به گرایش‌های صنعت و کشاورزی بوده و به لحاظ بررسی توزیع جغرافیایی،‌ استانهای خراسان رضوی و فارس بیشترین تعداد تعاونیهای ثبت شده در این ماه را به خود اختصاص داده‌اند.

ارائه آموزشهای مهارتی به ۳۱ هزار نفر از مقرری بگیران بیمه بیکاری خبر دیگری بود که از سوی مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار اعلام شد.

به گفته کریم یاوری، در سال ۱۳۹۵نزدیک به ۳۱ هزار نفر از مقرری بگیران بیمه بیکاری برای طی دوره‌های مهارتی و آموزشهای فنی و حرفه‌ای و ارتقای سطح مهارت به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در کل کشور معرفی شدند.

وی تاکید کرد: کلیه مشمولان قانون تأمین اجتماعی تابع قوانین کار و کشاورزی مشروط بر آن که بدون میل و اراده از کار بیکار شده باشند ، مشمول قانون بیمه بیکاری و حمایت‌های مندرج در آن هستند.

برابر اعلام مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار، بازنشستگان و از کارافتادگان، صاحبان حرف و مشاغل آزاد، بیمه شدگان اختیاری و اتباع خارجی مشمول بیمه بیکاری نیستند.

دیدار سفیر روسیه و رییس اتاق تعاون ایران از دیگر رویدادهای این هفته بود.

در این دیدار پیشنهاد برگزاری نمایشگاههای اختصاصی توسط تعانگران دو کشور، تسهیل در رفت و آمد بازرگانان ایرانی به روسیه، اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری به منظور شناخت توانمندیهای بخش تعاون و گسترش روابط تجاری و بانکی میان دو کشور از سوی رییس اتاق تعاون ایران مطرح شد.

سفیر روسیه نیز از لغو روادید گردشگری در آینده نزدیک خبر داد و از پیشنهادات رییس اتاق تعاون ایران استقبال کرد. 

لوان جاگاریان همچنین ممنوع کردن واردات میوه و سبزیجات ترکیه توسط روسیه را فرصت مناسبی برای ایران و افزایش صادرات محصولات کشاورزی دانست و گفت:حضور در بازارهای صادراتی شرایط ویژه‌ای دارد که بسته‌بندی مناسب یکی از آنهاست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی