English

برای اولین بار در ایران انجام شد؛

طراحی و ساخت سیستم الکتریکی برق رسانی «بوجی» واحد بسته بندی نورد سرد فولاد مبارکه

مسوول شیفت خطوط نهایی و انبار نورد سرد گفت: استفاده از هریک از این سیستمها، برای بوجی مذکور، با توجه به موقعیت و شرایط محیطی، مشکلات خاص خود را به همراه داشت.

طراحی و ساخت سیستم الکتریکی برق رسانی «بوجی» واحد بسته بندی نورد سرد فولاد مبارکه

به گزارش خبرگزاری موج، مسوول شیفت خطوط نهایی و انبار نورد سرد فولاد مبارکه با اعلام این خبر افزود: بوجی انتقال کلاف واحد بسته بندی بین سالنهای D2 و D3 کاربردهای مهم و متفاوتی دارد که مهمترین اهمیت و کاربرد آن حفظ تعادل بین آمار کلافهای آماده برای بسته بندی بین دو سالن مذکور است. از این لحاظ عملکرد صحیح سیستم حرکتی و بدون توقف بوجی بسیار مهم است. تا پیش از اجرای این طرح، برای حرکت این بوجی از سیستم الکتریکی برق رسانی، موتورهای برقی، گیریبکس و نهایتا ریل و چرخ آهنی بهره گرفته میشد.
محمدرضا یعقوبی نیا درخصوص دلایل اجرای این پروژه گفت: قبل از اجرای این پروژه، سیستم برق رسانی کابل جمع کن تعبیه شده در بوجی انتقال کلاف واحد بسته بندی بین سالن های یادشده با خرابی های پی‌درپی مواجه می شد و درنتیجۀ این خرابی‌ها، کابل در مسیر چرخهای فلزی بوجی قرار میگرفت و خطرات ایمنی و در پی آن توقف بوجی را به همراه داشت.
وی در ادامه تصریح کرد: ازآنجاکه برای جلوگیــری از توقف بوجی ها، تعمیــرات کابل جمع کن نتیجه  بخش نبود و خرید یا به کارگیری مکانیزمهای کشندۀ استیجاری نیز علاوه بر هزینه های زیاد برای شرکت، بعضا با همان خرابی های قبلی همراه می شد، کارشناسان و کارکنان این واحد نسبت به طراحی و جایگزینی سیستم برقرسانی ایمن با کمترین خرابی تجهیزاتی اقدام کردند.
مسئول شیفت خطوط نهایی و انبار نورد سرد با بیان اینکه سیستمهای برق رسانی که در حال حاضر در اکثر کارخانه ها استفاده میشود، به طورکلی شامل دو نوع سیستم کابل و کابل جمع کن برق و همچنین سیستم انتقال برق توسط شینهای DC&AC است، گفت: استفاده از هریک از این سیستمها، برای بوجی مذکور، با توجه به موقعیت و شرایط محیطی، مشکلات خاص خود را به همراه داشت.
رضا فروغی، کارشناس تعمیرات برق و اتوماسیون واحد بسته بندی و سرپرست اجرای این پروژه نیز درخصوص اجرای این طرح گفت: با به‌کارگیری سیستم جدید در این خط، به‌ طور کامل خرابی ها حذف و طرح ابتکاری سیستم برقرسانی برای اولین بار به صورت بسیار ایمن و کم هزینه و با خرابی تجهیزاتی بسیار کم جایگزین شد.
وی در توضیح اجزای تشکیل دهندۀ این سیستم افزود: سیستم پیشنهادی برای رفع این مشکل، متشکل از یک قسمت ریل و پایه های نگهدارندۀ آن، کابل فستون فلت ۸ رشته‌ای انتقال برق، پالونی (نگهدارنده‌های متحرک کابل در داخل ریل) و لوپ مناسب کابل فستون (بسته‌شدنی) است که در آن با باز شدن و بسته شدن کابل فستون و حرکت آن توسط پالونیها در داخل ریل به همراه ایجاد لوپ مناسب، به هنگام حرکت بوجی، انتقال برق به موتورهای برق بوجی انجام میشود.
سرپرست اجرای این پروژه در پایان از حمایتهای مدیریت ناحیۀ نورد سرد، رئیس واحدهای بسته بندی و خطوط نهایی، تلاش کارشناسان تولید و تعمیرات واحد بسته بندی، کارشناسان و کارکنان واحد تعمیرات برق جرثقیلهای سقفی و سایر همکاران ساعی در این پروژه قدردانی کرد.
 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه