English

استعلام وضع آب‌وهوای جاده‌ها از سامانه ۱۴۱ ممکن شد

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از آخرین به‌روزرسانی سامانه‌های ۱۴۱ خبر داد و گفت: سرویس‌ها و گزینه‌های جدیدی در آخرین نسخه اپلیکیشن و سایت ۱۴۱ اضافه شده است.

استعلام وضع آب‌وهوای جاده‌ها از سامانه ۱۴۱ ممکن شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از وزارت راه و شهرسازی، شهرام آدم‌نژاد با اشاره به آخرین به‌روزرسانی و اطلاعات اضافه‌شده در آخرین نسخه اپلیکیشن ۱۴۱ (نسخه ۳.۲.۳ که هفته گذشته منتشر شد) و سایت ۱۴۱ گفت: در بخش وب‌سایت اطلاعات متعددی همچون نمایش کریدورهای پر تقاضای سفر از جمله هراز، چالوس، فیروزکوه و ... اضافه‌شده است. به‌علاوه  کاربران از این پس می‌توانند از طریق وب‌سایت ۱۴۱ از خدمات جدیدی همچون مسیریابی، پیش‌بینی وضعیت آب‌وهوا و تخمین زمان سفر بهره‌مند شوند.

وی افزود: همچنین در خدمات جدید، امکان ارسال وضعیت آب‌وهوا و زمان سفر در سرویس‌های مسیریابی از طریق پیامک، ایمیل و پیام‌رسان‌های اینترنتی برای کاربران فراهم‌شده است.

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: در ضمن با هدف افزایش ایمنی عبور و مرور در جاده‌های کشور، گذرگاه‌های ایمن (تقاطع‌های ریل و جاده)، بر روی نقشه در وب‌سایت نمایش داده‌شده است.

آدم نژاد در ادامه بیان داشت: اطلاعات وضعیت ترافیک راه‌های شریانی با تهیه نقشه ترافیک بر خط، پیش‌بینی هواشناسی با استفاده از خدمات سرویس‌های هواشناسی داخلی و خارجی و نمایش اطلاعات دوربین‌های نظارتی به تفکیک استان نیز از جمله خدمات دیگری محسوب می‌شود که از طریق وب‌سایت ۱۴۱ قابل مشاهده است.

وی در ادامه به جدیدترین اطلاعات و خدمات ارائه‌شده در آخرین به‌روزرسانی نسخه اپلیکیشن موبایلی ۱۴۱ اشاره کرد و گفت: با توجه به قرار گرفتن ایران در چهارراه ترانزیتی جهان و حجم قابل‌توجه عبور کالاهای ترانزیتی، صادراتی و وارداتی از طریق ناوگان خارجی در کشور به‌علاوه توجه به مسئله توریسم و گردشگری بین‌المللی که در ایران رو به افزایش است، نسخه انگلیسی نرم‌افزار کاربردی تلفن همراه برای نسخه اندروید نیز منتشرشده است.   

به گفته وی، جهت حرکت خودروها و فاصله از مبدأ در عکس‌های نمایش داده شده از دوربین‌های نظارتی هم به‌صورت مشترک در سایت و اپلیکیشن قابل‌مشاهده است.

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای یادآور شد: همچنین برای افزایش سرعت نمایش اطلاعات در سایت و اپلیکیشن از روش‌های علمی توزیع محتوا در سرورهای مختلف در سطح کشور استفاده‌شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه