English

با اجرای پروژه کنترل دام صورت گرفت؛

خروج ۱۳۰۰ واحد دامی غیر مجاز از مراتع لار

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان تهران گفت: تاکنون ۱۳۰۰ واحد دامی غیر مجاز و مازاد از مراتع ییلاقی لار خارج و متخلفین برای طی مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

خروج ۱۳۰۰ واحد دامی غیر مجاز از مراتع لار

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران، جلیل انزابی زاده با اشاره به اینکه پروژه مدیریت چرا و کنترل دام به عنوان یکی از اقدامات حفاظتی مهم در ایجاد تعادل دام و مرتع در عرصه‌های مرتعی مطرح است، به اهداف اجرای این پروژه اشاره کرد و افزود: با اجرای این پروژه پروانه‌های بهره برداری مورد پایش قرار گرفته است.

وی به اهمیت و ارزش مراتع لار اشاره کرد و اظهار داشت: مراتع حوزه لار به عنوان یکی از مهمترین رویشگاه‌های گونه‌های مرتعی و از غنی‌ترین ذخایر ژنتیکی گیاهی و جانوری به شمار می‌آید و از آنجایی که بخشی از آب شرب تهران از این منطقه تأمین می‌شود اجرای این پروژه و رعایت ظرفیت چرا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

انزابی زاده وسعت مراتع لار را حدود ۷۳ هزار هکتار و ظرفیت چرای دام مجاز در این مراتع را ۸۶ هزار واحد دامی اعلام کرد و یادآور شد: با توجه به ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد این مراتع عملیات کنترل دام تا پایان فصل چرا به طور مستمر با حضور گروه‌هایی متشکل از عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی، کارشناسان امور مراتع و بخش فنی در سطح این مراتع اجرا خواهد شد و با متخلفین بر اساس قوانین و مقررات برخورد قانونی به عمل می‌آید.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان تهران از عموم بهره برداران و دامداران خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف در مراتع مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

با توجه به شرایط اقلیمی، فصل چرای دام در این منطقه از نوزدهم خرداد ماه سال جاری شروع شده و تا نیمه شهریور ماه نیز ادامه خواهد داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه