English

موج گزارش می دهد؛

جدال گرانی مرغ و گوشت در روزهای گرم مرداد/ ادامه این روند تا شهریور

هر سال تابستان قیمت گوشت و مرغ از ثبات نسبی ای برخوردار بود و نوسان قیمتی زیادی در فصل گرما شاهد نبودیم، اما امسال سیر صعودی قیمت هر روز دامن گیر محصولات پروتئینی می شود.

جدال گرانی مرغ و گوشت در روزهای گرم مرداد/ ادامه این روند تا شهریور

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، با گذشت 2 ماه هنوز گرانی محصولات پروتئینی در بازار شاهد هستیم و انگار این روند ادامه دارد تا جایی که رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی  قیمت هر کیلوگرم مرغ بین 8 تا 8 هزار و 500 تومان را گران محسوب نکرد و معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی قیمت هر کیلو گرم مرغ را 7 هزار و 500 تومان  تومان منطقی دانست.

حسن رکنی درباره گرانی  چند وقته محصولات پروتئینی اظهار کرد:افزایش قیمت گوشت مرغ گذرا ، ناشی از استرس گرما و کاهش وزن نهایی است  در 10 روز گذشته گوشت گرم مرغ در مراکز عمده عرضه مانند میدان بهمن بین 6 هزار و 900 تا 7 هزار تومان عرضه شده که در مقایسه با دو سال گذشته، عدد بالایی نیست.

وی با بیان این که گوشت گرم مرغ در بعضی مناطق و در خرده فروشی ها به واسطه دست به دست شدن و حلقه های مختلف تا مصرف ممکن است با قیمت غیر منطقی عرضه شود، خواستار نظارت دستگاه های ذی ربط در این زمینه شد و تاکید کرد:قیمت گوشت مرغ گرم برای مصرف کنندگان تا هر کیلوگرم 7 هزار و 500تومان منطقی است.

همچنین رئیس اتحادیه پرنده و ماهی در گفتگو با موج با اشاره به وضعیت بازار مرغ طی روزهای آتی تصریح کرد: با توجه به فصل گرما، تلفات مرغ و شرایط سخت پرورش امکان رساندن مرغ به وزن های بالا میسر نیست، از این رو نرخ مرغ تا پایان شهریور ماه  به نرخ کمتر از 8 هزار تومان نخواهد رسید.

مهدی یوسف خانی یاد آورشد: تا پایان هفته نرخ مرغ به 8 هزار و 200 تومان می رسدچرا که کاهش تقاضا در بازار پیش بینی می شود.

گوشت های آسیانه میانه مورد پسند ایرانیان نیست

از طرفی سری به بازار گوشت قرمز که بزنیم وضع این محصول از آنچه که هست وخیم تر گزارش می شود.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره به اینکه هر کیلوگرم شقه بدون دنبه به مغازه دار بین 37 تا 38 هزار تومان عرضه می شود عنوان کرد: قیمت این کالا حدود 500 تا 1000 تومان افزایش یافته و مغازه داران نیز با 10 الی 12 درصد سود این کالا را به مصرف کننده به قیمت هر کیلوگرم شقه بدون دنبه بین 41 تا 42 هزار تومان عرضه می کنند.

کمبود دام یکی از دلایل این امر است و با توجه به ایام و اعیاد پیش رو تولیدکنندگان چندان تمایلی به عرضه دام های خود ندارند و کمتر دام هایشان را عرضه می کنند.

ملکی با بیان اینکه برنامه ریزی شده طی یک هفته الی 10 روز آینده با واردات گوشت این خلا در بازار پر شود و در قیمت ها کاهشی ایجاد شود، درباره اینکه چرا با وجود توزیع گوشت های وارداتی قیمت این کالا در بازار کاهش نمی یابد؟ افزود: کیفیت ها مشتری پسند نیست، گوشت های آسیانه میانه چندان مورد پسند مصرف کنندگان ایرانی نیستند، زیاد از این نوع گوشت ها استقبال نمی شود و آنها چندان جذب نمی شوند؛ با این حال اگر همین گوشت ها هم وارد نمی کردیم معضل ما بیشتر می شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه