English

ستاری در الکامپ استارز ۹۶:

نقش کسب‌وکارهای نوآورانه در اقتصاد پررنگ‌تر می‌شود

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور در بازدید از استارتاپ‌های حاضر در بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ گفت: به کمک استارتاپ‌ها تحولات قابل توجهی در ساختار کسب‌وکارهای سنتی رخ داده و با توجه به این جهش قابل توجه، شتاب توانی این شرکت‌ها و تحولات عمده عرصه اقتصاد کشور در آینده بسیار نزدیک قابل پیش‌بینی است.

نقش کسب‌وکارهای نوآورانه در اقتصاد پررنگ‌تر می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، سورنا ستاری در الکامپ استارز 96 با اشاره به رشد چشمگیر کسب و کارهای نوآور، اظهار کرد: حضور شتاب‌دهنده‌ها، ورود کسب و کارهای نوآور به بازار بزرگ بورس گرایش سرمایه‌گذاران بزرگی که تا پیش از این عمدتاً در سیمان، فولاد و پتروشیمی سرمایه‌گذاری می‌کردند، به کمک فعالان جوان و تحصیل‌کرده‌ این کسب و کارها که با اعتماد به نفس روی پای خود ایستاده‌اند و کارآفرینی را به جای پشت میزنشینی برگزیده‌اند از ابزارهای این تحول بنیادی و ساختاری به‌شمار می‌رود.

ستاری با اشاره به عزم جدی دولت برای اخذ مجوزها و فرآیندهای قانونی دست و پاگیر فراروی کسب و کارهای نوآور، گفت: از اقتصاد متکی به درآمدهای نفتی که توسط دولت اداره شده، بیش از این نمی‌توان انتظار داشت، اما در تلاش هستیم تا سازوکارهای اداری و فرآیند اخذ مجوزها به نفع این شرکت‌ها تسهیل شود.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور افزود: جهت‌گیری دولت نیز به سوی اقتصاد دانش‌بنیان در حال تغییر است، اما این امر نیازمند عزم و تعاملی دوسویه است، به طوری‌که فعالان کسب‌وکارهای نوآور، باید با آگاهی نسبت به این شرایط پیگیری‌های خود را بیشتر کنند، عزم جزم خود را در برابر سدها و موانع از دست ندهند و روی پای خود بایستند. در این راه دولت نیز همراه آن‌ها برای حل چالش‌هاست.

وی افزود: در ستاد اقتصاد مقاومتی به دنبال پیگیری جدی این موضوع هستی؛ در نشست قبل نیز در این خصوص گفت‌وگو شد و وزارت اقتصاد در خصوص اخذ مجوزها طرح جدیدی ارائه کرد.

رییس بنیاد ملی نخبگان با بیان این‌که کسب و کارهای نوآور به زودی جایگاه بزرگ‌ترین شرکت‌های کشور و منطقه را از آن خود خواهند کرد، افزود: مهم‌ترین لازمه تحول در ساختار اقتصادی کشور، جوانان پیشرو این عرصه‌هستند که باید با ایستادگی و پافشاری، اطمینان داشته باشند گشایش این فضا برای فعالیت ادامه‌دار خواهد بود و مشکلات از این راه رفع خواهند شد.

بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری، معاون علمی‌وفناوری رییس‌جمهور با حضور در سالن‌های 8 و 9 نمایشگاه بین‌المللی تهران، از جدیدترین دستاورد کسب و کارهای نوآور کشور دیدن کرد و با فعالان این کسب و کارها به گفت‌وگو پرداخت. در این بازدید پرویز کرمی دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ، ناصر علی سعادت رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، مجتبی هاشمی دبیر ستاد فناوری اطلاعات و باقر بحری مسؤول اجرایی الکامپ ستاری را همراهی کردند.

بزرگترین گردهمایی فعالان کارآفرینی در فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور با حمایت معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری در بیست و سومین نمایشگاه الکامپ تا امروز، 2 مردادماه جاری با حضور جمع کثیری از استارتاپ‌ها، شتاب‌دهنده‌ها، پارک‌های فناوری، مراکز رشد، سرمایه گذاران جسورانه، رسانه‌ها و تمامی فعالان حوزه کارآفرینی کشور برقرار است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه