English

نماینده سابق ایران در اوپک:

کاهش قیمت نفت اوپک به ضرر عربستان است

نماینده سابق ایران در اوپک کاهش قیمت نفت را با توجه به قراردادهای جدید عربستان به ضرر این کشور دانست.

کاهش قیمت نفت اوپک به ضرر عربستان است

به گزارش خبرگزاری موج، محمد علی خطیبی با اشاره به سابقه عربستان در شناور کردن تولید نفت افزود : در دهه 80 عربستان به منظور تثبیت قیمت نفت تولید را در سطح معیین نگه داشت و با توجه به شرایط باازار تولید را کم و زیاد نمود.

وی کاهش احتمالی نفت عربستان را در راستای تثبیت قیمت 50 دلاری هر بشکه نفت دانست و افزود : سقف تعیینی اوپک برای تولید نفت هر کشور به صورت حداکثری است و اگر اعضا کمتر از مقدار تعیینی تولید کنند مشکلی ایجاد نخواهد شد و کاهش تولید نفت عربستان با افزایش تولید دو کشور نیجریه و لیبی در حال جبران است.

نماینده ی سابق ایران در اوپک سیاست نفتی عربستان را تخریبی ارزیابی نکرد و افزود: در گذشته عربستان اجازه نمی داد تولید کاهش یافته و قیمت ها بهتر شود ولی در حال حاضر با توجه به تعهداتی که در قالب قراردادها برعهده گرفته سعی در جلوگیری از کاهش قیمت ها دارد و در این راستا رایزنی هایی با روسیه برای کاهش تولید انجام داده است.

وی افزود: تولید نفت شیل آمریکا افزایش پیدا کرده و این یک خطر جدی برای قیمت اوپک محسوب می شود و اعضای اوپک تمام سعی خود را میکنند تا قیمت هر بشکه نفت به زیر 40 دلار سقوط نکند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه