English

مشاور وزیر کار در امور بانوان تاکید کرد

استفاده از ظرفیت مدیریتی زنان در دولت دوازدهم

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بانوان و خانواده، می‌گوید: ۸۰ درصد اشتغال ایجاد شده در سال ۱۳۹۵ مربوط به زنان بوده است.او بر لزوم بهره‌برداری بیشتر از ظرفیت‌ها و پتانسیل های مدیریتی زنان در دولت دوازدهم تاکید دارد.

استفاده از ظرفیت مدیریتی زنان در دولت دوازدهم

به گزارش خبرگزاری موج، وحیده نگین از وزارتخانه متبوع خود به عنوان یکی از وزارتخانه‌های پیشرو در این زمینه نام برد و اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۱۶۰۰ نفر از بانوان شاغل در ستاد مرکزی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ادارات کل اجرایی، سازمان‌های تابعه و ادارت استانی آنها در پست‌های مدیریت پایه و میانی مشغول به فعالیت هستند که بیشترین تعداد مطلق حضور زنان در پست‌های مدیریتی در بین وزارتخانه ها است.

وی افزود: با توجه به این ضرورت و دیدگاه‌های مثبت دکتر ربیعی ـ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ـ به واقعیت اجتماعی زنان با رویکرد برنامه ریزی و سیاستگذاری "حساس به جنسیت" و مبتنی بر "عدالت جنسیتی"  برای تنظیم گری در حوزه های مربوط به زنان در دولت یازدهم تلاش شد زیر ساخت های لازم جهت حضور پررنگتر زنان در سطوح مدیریتی میانی سازمان‌های زیر مجموعه وزارتخانه ایجاد شود.

مشاور وزیر کار متذکر شد: بررسی‌های ما بر اساس بانک‌های اطلاعاتی موجود در زمینه توانمندی و تخصص زنان شاغل در وزارتخانه و سازمان‌های تابعه نشان دهنده وجود بانوانی است که تجربه پست‌های مدیریتی پایه و میانی را در رزومه کاری خود دارند.

نگین تصریح کرد: با توجه به اقدامات صورت گرفته در این وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، طی چهار سال گذشته انتظار می‌رود در دولت دوازدهم بیش از پیش شایسته سالاری به جای جنسیت مدنظر قرار گرفته و حضور بیشتر بانوان به خصوص در حوزه های ارشد مدیریتی و تصمیم‌گیری را شاهد باشیم.

به گفته مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بانوان و خانواده، بدر سال‌های اخیر با افزایش سطح تحصیلات زنان ورود آنها به بخش رسمی اشتغال کشور را شاهد بودیم به نحوی که حدود ۸۰ درصد اشتغال ایجاد شده در سال ۱۳۹۵ مربوط به زنان بوده است.

وی گفت: با مشاهده آمار ۲۲ میلیونی اشتغال کشور و عدم پوشش بیمه اجتماعی  ۶ میلیون نفر از آنها که عمدتا زنان هستند، پی می‌بریم که کلید رفع بسیاری از چالش های صندوق‌های بیمه‌ای، به عنوان یکی از سه چالش عمده کشور در کنار محیط زیست و آب، از گذر پوشش بیمه‌ای زنان می‌گذرد.

نگین در پایان افزود: اگرچه در سال‌های اخیر سهم بیمه شدگان زن به ۱۸ درصد کل بیمه شدگان ارتقاء یافته اما هنوز صندوق‌های بیمه‌ای قوانین منعطف با شرایط زنان را ندارند. توجه به این موضوع که آینده صندوق های بیمه‌ای بین النسلی در گرو پوشش بیمه ای بیشتر زنان است ما را به موضوع حضور بیشتر و موثرتر زنان در سطوح مختلف مدیریت این صندوق ها معطوف می کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه